Mladší týmy měly problémy s provozem

Nejrychlejší ze zástupců loňských nováčků byl Kovalainen. Na jezdce v závodní stopě doplatili Trulli i Glock HRT má potíže se zadními pneumatikami, Glocka zradilo zavěšení.
Mladší týmy měly problémy s provozem

Lotus
Anglicko-malajsijský tým byl v kvalifikaci na Velkou cenu Evropy ve Valencii opět nejlepší z loňských nováčků. Heikki Kovalainen obsadil devatenácté místo. Vyšel mu především druhý výjezd. "Z auta i ze sebe jsem rozhodně dostal maximum. I když ztráta na vozy před námi není taková, jakou bychom chtěli, jsme spokojeni," hodnotil Fin. Dvacátý Jarno Trulli měl problémy s provozem na trati. "Přišlo mi, že všude, kam jsem přijel, byl někdo v závodní stopě. Jsem tedy zklamaný. Auto se chovalo dobře a jsem si jistý, že nebýt provozu, mohli jsme být rychlejší," věří Ital a slibuje, že zítra předvede znovu dobrý start. Thierry Salvi z Renaultu upozornil, že Trulli měl dopoledne menší problém s elektronikou, ale na kvalifikaci se podařilo motory správně namapovat na rychlost v pomalých zatáčkách.

Virgin
Timo Glock je jedenadvacátý za oběma lotusy. Výsledek ho ale potěšil. Změny ve vyvážení provedené během ranního tréninku totiž pomohly k lepší ovladatelnosti vozu. "Moji mechanici odvedli úžasnou práci, děkuji jim za to, že šlo všechno velmi hladce," pochvaloval si Němec. Za jedinou chybu považuje výjezd na trať v době velkého provozu. Díky tomu nemohl plně využít nové sady měkčích pneumatik. "Petrov mě v první zatáčce zablokoval, pak jsem byl před jezdci, kteří byli rovněž v rychlém kole, a musel jsem je pustit. Proto jsem zajel nejlepší čas až ve třetím měřeném kole. Byl jsem ale jen o 0,3 sekundy za Trullim." Třiadvacátý Jérôme D’Ambrosio měl v závěru problémy se zavěšením a už se nemohl zlepšit. "Na druhou stranu je lepší, že se to stalo dnes, než aby to nastalo v závodě," snažil se najít pozitiva.

HRT
Vitantonio Liuzzi zajel dvaadvacátý čas a opět překonal jeden z virginů. Pochvaloval si, že se dopoledne podařilo vyřešit problémy s vyvážením. "Věděli jsme, že by to mohla být těžká kvalifikace, protože naši hlavní soupeři udělali určitý pokrok. Zítra nás čeká těžký závod. Zadní pneumatiky za horka trpí. Jako obvykle budeme bojovat až do posledního kola," slíbil Ital, který chce na startu předjet Glocka a pak zadní pneumatiky šetřit. Narajn Kartykejan startuje až z posledního místa. Indovi chyběla odjetá kola, o která ho připravily včerejší problémy s převodovkou. "Stabilita při brzdění nebyla nejlepší, trochu mě to znepokojuje. Jinak větší problémy nemáme. Trať je těžká, pokud uděláte chybu, hodně vás potrestá. Všechny zatáčky vedou do dlouhých rovinek, když pokazíte nájezd, ztrácíte," vysvětloval. Šéf týmu Colin Kolles upozornil, že tým by měl zlepšit výkon v kvalifikaci. "Zaostávali jsme hlavně ve druhém a trochu ve třetím sektoru. Nemyslím, že by to bylo optimální," bilancoval Němec rumunského původu. Věří, že inženýři najdou příčiny ztráty a problémy do dalších závodů vyřeší. "Myslím, že nás čeká zajímavý závod, ale ne tak zajímavý jako v Kanadě."

Další článek: Ferrari je spokojeno s umístěním mezi nejlepšími pěti