Mladší týmy jsou spokojeny s výsledky a čekají na příležitost

Caterham se chce prosadit do středu pole, posunout se hodlá i Marussia, HRT zažilo nejúspěšnější kvalifikaci v historii a věří, že konkurenceschopné bude i v závodě.
Mladší týmy jsou spokojeny s výsledky a čekají na příležitost

Caterham
Heikki Kovalainen se v Monaku kvalifikoval na osmnáctém místě. "Mám po celý víkend dobré vyvážení, věděl jsem, že můžu zabrat. Před kvalifikací jsem řekl svému inženýrovi, že bych se mohl dostat do druhé části. Byli jsme velmi blízko. Kdyby mě v posledním sektoru nezpomalila jedna z marussií, byli bychom tam, ale není to velký problém, to se v Monaku stává," vzpomínall Fin, který věří, že vzhledem k malé délce monackého okruhu bude moci vozům před sebou konkurovat po celý závod a ne jen úvodní dva stinty, jak tomu bývá obvykle. "Není pro mě důležité, jaké bude počasí. Ať se stane cokoliv, těším se." Vitalij Petrov je jen o příčku za svým týmovým kolegou. Díky penalizaci Pastora Maldonada tak budou oba caterhamy stát na startovním roštu v deváté řadě. "Auto se chová dobře. Ráno jsme měli problémy s KERS, tak jsme ho před kvalifikací museli vypnout, což mě pochopitelně nějaký čas stálo," vzpomínal Rus, kterého také přibrzdilo přerušení kvalifikace po nehodě Sergia Péreze. "Když jsem znovu vyjel na druhé sadě pneumatik, necítil jsem se tak dobře, ale jinak je to zatím pozitivní víkend. Viděli jsme, že tu lidé mohou dělat chyby. Chceme vytěžit maximum ze všeho, co se stane, a bojovat až do konce." Šéf týmu Tony Fernandes má radost, že se jeho vozy přiblížily druhé části kvalifikace. "Máme hlad po úspěchu. Nechci dělat žádné předpovědi na zítřejší závod, ale v našich předchozích dvou sezonách jsme tu zajeli dobře, takový musí být náš cíl i letos. Máme dva jezdce, kteří se umí pohybovat ve středu pole, inženýry a mechaniky, kteří umí maximálně využít strategie. Rád bych viděl z našeho pohledu bezproblémový závod. Uvidíme, co se může stát," dodal.

Marussia
Timo Glock obsadil dvacátou příčku a z nastavení měl dobrý dojem. "Po Pérezově nehodě a přerušení kvalifikace to bylo těžší, mohli jsme absolvovat jen jednu jízdu na super měkkých pneumatikách, navíc ve velkém provozu. Se svým kolem jsem tedy spokojen. Děkuji inženýrům za to, že mě poslali do rychlého kola v nejlepší možný okamžik. Teď se těším na vzrušující závod," uvedl Němec, kterého před kvalifikací navštívil v boxech vítěz 24 hodin Le Mans z roku 2010 krajan Mike Rockenfeller. O poznání méně spokojen byl dvaadvacátý Charles Pic. "Myslím, že naše rychlost je pomalejší než v Barceloně. Ve svém rychlém kole jsem se dostal do provozu. Teď se musíme zaměřit na zítřek a na to, co můžeme zlepšit. Víme, že v Monaku občas nastávají určité příležitosti, musíme se dostat do pozice, odkud bychom jich mohli využít," přeje si Francouz. Šéf týmu John Booth měl smíšené pocity. "Jako tým potřebujeme dosáhnout toho, aby oba jezdci zajeli v kvalifikaci své maximum. Na zítřek jsou tam, kde jsme očekávali. Jsem si jistý, že udělají pokrok a jsou připraveni využít jakékoliv situace, která může nastat," dodal.

HRT
Pedro de la Rosa zajel jedenadvacátý nejrychlejší čas a kvalifikaci označil za nejlepší v tomto roce. "Bylo to nejlepší kolo, jaké jsem kdy v Monaku zajel. Auto fungovalo dobře. Rozhodli jsme se absolvovat tři výjezdy na třech sadách super měkkých pneumatik, protože jsme věděli, že v Monaku je důležité zajet dobré kolo. To se podařilo a jsem z toho nadšený, protože dostat se tu k 1:18,0 min je velmi dobré," radoval se zkušený Španěl a chválil, jak se podařilo vše načasovat. "Musím se přiznat, že jsem i zariskoval. Kdybychom byli o desetinu lepší, předjeli bychom i Glocka, ale pravda je, že jsme velmi spokojeni, jak to dnes dopadlo." Narajn Kartykejan, který zvolil jinou strategii, obsadil třiadvacáté místo. "Absolvoval jsem jen dva výjezdy. Tři by možná byly lepší. Pozitivní je, že máme jednu sadu pneumatik na závod navíc. Musíme ji maximálně využít. Jsem si jistý, že budeme zítra s Pedrem rychlí. Pokud by pršelo, byla by to zítra trochu loterie. Ať se stane cokoliv, musíme být připraveni využít každou příležitost," bilancoval Ind. Technický ředitel Toni Cuquerella upozornil, že úpravy, které tým do Monaka přivezl, pomohly k nejlepšímu kvalifikačnímu výsledku v historii stáje. Jezdci se vešli do 103,6 procenta času nejrychlejšího. "Navíc jsme skončili daleko blíže naším hlavním soupeřům, což je velmi důležité. Jsem si jistý, že zítra budeme konkurenceschopní," věří.

Další článek: Alonso: Na vítězství to asi stačit nebude, ale pódium je na dosah

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)