Mladší týmy: HRT mělo potíže s brzdami, domácí Kartykejan ale dojel

Mladší týmy: HRT mělo potíže s brzdami, domácí Kartykejan ale dojel

V mladších týmech se dařilo týmovým dvojkám. Petrov porazil Kovalainena, Pic Glocka. HRT trápilo přehřívání brzd. Kartykejan cílem projel, de la Rosa lehce havaroval.

Caterham
Vitalij Petrov dojel ve Velké ceně Indie na sedmnáctém místě. "Měl jsem celkem dobrý start. Do prvních zastávek jsme se s Heikkim drželi aut před námi. Naše rychlost i opotřebení pneumatik bylo na první sadě dobré, takže jsme se rozhodli změnit strategii ze dvou zastávek na jednu," vzpomínal Rus, který sice po zastávce klesl za týmového kolegu, ale dostal se znovu před něj. Z auta měl skvělý pocit. Heikki Kovalainen skončil na okruhu Buddh International osmnáctý. Také Fin si pochvaloval start i tempo z úvodu, rovněž přešel na strategii jedné zastávky. "Měl jsem dobrou zastávku, ale ve dvou třetinách závodu jsem měl problém s KERS, takže jsem musel Vitalije nechat, aby mě předjel. Pak už jsem se jen snažil dostat do cíle. Ztráta KERS nám pochopitelně nepomohla, ale pořád bylo celkem lehké vzdalovat se autům za námi. Nebýt toho problému, jsem si jistý, že bych dojel výše," hodnotil. Oba piloti malajsijské stáje se těší na úpravy, které má tým přivézt do Abú Zabí.

Marussia
Charles Pic porazil svého zkušenějšího týmového kolegu a byl klasifikován jako devatenáctý. "Byl to pro mě skvělý závod, hlavně po zklamání z včerejší kvalifikace. Měl jsem velmi dobrý start, v první zatáčce získal pět míst a dostal se v prvním kole před Petrova. Oni mají KERS, takže netrvalo dlouho, než mě předjel, ale po celý závod jsme se drželi caterhamů, ke konci jsem bojoval s Kovalainenem," liboval si Francouz, který věří, že nebýt modrých vlajek, mohl Fina atakovat i v závěru. Timo Glock uzavřel první dvacítku. "V první zatáčce jsem byl na nesprávné místě a ztratil dvě pozice ve prospěch HRT, pak jsem uvázl za Petrovem a mezitím všichni odjeli. Dnes jsem ztrácel na rychlosti. Na pravé přední pneumatice jsem cítil vibrace, zejména ve druhém sektoru. Hodně času jsem pak ztratil okolo pětadvacátého kola a ke konci závodu kvůli modrým vlajkám," uvedl Němec. Šéf týmu John Booth dodal, že v závodě dnes bylo třeba hlídat také zvýšenou spotřebu paliva.

HRT
Oba piloti měli problémy s přehříváním brzd. Narajn Kartykejan dojel v domácí velké ceně na dvaadvacátém místě. Podařil se mu start, ale hned v první zatáčce si ulomil kousek předního spojleru. "Poškození nebylo vážné, ale měli jsme od té doby potíže s vyvážením. Největším problémem bylo přehřívání brzd. Tým mě varoval rádiem, že se o ně musím dobře starat protože musíme dojet do cíle. A to jsme dokázali. Dnes jsme z toho, co bylo k dispozici, dostali maximum. Jsem šťastný, že jsem dokončil svůj domácí závod," našel pozitiva Ind. De la Rosa závod nedojel. "Je to škoda, auto se na tvrdých pneumatikách jevilo dobře, ale brzdy bez varování selhaly. Tento okruh je velmi náročný, jsou tu tři po sobě následující zatáčky, kde je potřeba jít tvrdě na brzdy, ty se pak zahřívají. Takové věci se mohou stát, důležité je, že jsem v pořádku a auto není moc zničené před Abú Zabí. Musíme porozumět, proč se závada přihodila a opravit ji, protože Abú Zabí je další okruh náročný na brzdy," vysvětloval Španěl. Šéf týmu Luis Pérez-Sala označil za nejpozitivnější věc závodu, že Kartykejan dojel před domácími fanoušky do cíle navzdory nepředpokládaným potížím s brzdami.

Doporučujeme

Články odjinud