Mladíci došli? Jak si Helmut Marko pod sebou podřezal větev

Za Toro Rosso v současné době jezdí Pierre Gasly a Brendon Hartley. Jak to bude příští rok? Red Bull je ve složité situaci.
Mladíci došli? Jak si Helmut Marko pod sebou podřezal větev

Před pár týdny se čile spekulovalo o tom, kdo a kdy nahradí Brendona Hartleyho. Novozélandský jezdec u Toro Rosso zůstává a měl by dojezdit letošní sezónu. Co bude v té příští? 

V Toro Rosso by měl zůstat Pierre Gasly. Hartleyho chce Red Bull vyměnit, ale je otázkou za koho.

Přáním Helmuta Marka je dostat do formule 1 poněkud divokého ale talentovaného britského mladíka. Daniel Ticktum má devatenáct let a momentálně závodí v evropské F3, kde mu patří druhé místo. Na vedoucího Marcuse Armstronga ztrácí 1 bod, na třetího Enaama Ahmeda má náskok 13 bodů. Sérii ale ještě čeká 7 víkendů a 21 závodů.

Chybí body...

Do formule 1 dnes nemůže každý. Jezdec musí splnit několik podmínek, mezi které patří zisk 40 bodů pro super licenci. Body získává jezdec za konečné pořadí v některém ze šampionátů a jejich platnost jsou tři roky.

Kromě celé palety juniorských sérií lze brát body i za pořadí v super GT, IndyCar, WTCC, super formuli, NASCAR, formuli E apod.

Daniel Ticktum sice vloni vyhrál prestižní závod v Macau, odjel pár závodů v GP3 apod., ale na svém kontě má je dva body za šesté místo v MSA Formula Championship (formule 4) z roku 2015, které mu na konci letošního roku vyprší. 

Ničí Marko kariéry jezdců? Poradce Red Bullu ostře reaguje na slova Markelova

Ničí Marko kariéry jezdců? Poradce Red Bullu ostře reaguje na slova Markelova

Pokud Ticktum vyhraje letošní evropskou F3, získá 30 bodů. Pokud by skončil druhý, získal by 25 bodů, za třetí místo by bral 20 bodů. 

V případě titulu by pak Britovi stačilo přestoupit například do F2 a skončit tam mezi prvními pěti.

Pro příští rok ale Ticktum super licenci nezíská a je velmi nepravděpodobné, že by mu FIA dala nějakou výjimku. 

Super licence není jediný typ licence. Už se 14 body získá jezdec mezinárodní licenci A, která mu umožní testovat vůz formule 1. Za 25 bodů může nastoupit do pátečních tréninků.

U Ferrari a Mercedesu mají týmovou jedničku. Ricciardo zůstane, věří Marko

U Ferrari a Mercedesu mají týmovou jedničku. Ricciardo zůstane, věří Marko

Ticktum tak má slušnou šanci usednout příští rok do vozu F1 alespoň v rámci testů a případně i pátečních tréninků.

Podle Auto Motor und Sport chtěl Red Bull nasadit Ticktuma už nyní do testů v Maďarsku, které se uskuteční po grand prix. FIA mu to ale samozřejmě neumožnila.

Týmy diskutují o radikálním snížení počtu testovacích dní

Týmy diskutují o radikálním snížení počtu testovacích dní

Marko si podřezal větev

Vtipné je, že si Helmut Marko, který o juniorech rozhoduje, sám pod sebou podřezal větev. Bodový systém byl totiž zaveden primárně po zkušenostech s Maxem Verstappenem, který se do F1 dostal v sedmnácti letech a s minimem zkušeností – na svém kontě měl kromě motokár jen rok právě v evropské F3.

Spousta bývalých jezdců a odborníků tehdy upozorňovala, že F1 je královnou motorsportu a jezdec, který do ní přichází, by měl mít nějaké výsledky a zkušenosti.

Pro srovnání uveďme, že Charles Leclerc jezdil v evropské F3, kde v roce 2015 skončil na 4. místě. V dalších dvou letech vyhrál GP3 a F2. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (34) Další článek: U Mercedesu se chystají změny ve vedení
19:27 | Hamilton po odchodů od stewardů řekl, že o vítězství nepřijde.
17:42 | V Hockenheimu se krátce po konci závodu otevřelo nebe...doslova povodeň.
12:35 | Gasly mění kompletně celou pohonnou jednotku. Odstartuje z konce startovního pole
21. července | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod Hamilton