Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

Mizérie Mercedesu pokračuje, potřetí za sebou je bez bodu

V Poháru konstruktérů tak zůstává pátý s dvacetibodovým náskokem na Sauber, jehož piloti po kolizích rovněž na body nedosáhli.

Nico Rosberg se do žádného závažnějšího incidentu nedostal, přesto ale nedokázal udržet svou startovní desátou pozici. Jeho vůz zkrátka neměl dostatečnou rychlost.

"Finiš těsně za body se vždy těžko překousává. Bylo to perné odpoledne. Startovali jsme na čerstvé sadě gum, a tak jsme doufali, že toho využijeme k zisku několika míst. Nebyli jsme ale dost rychlí na to, abychom se dokázali ubránit soupeřům za námi. Procházíme těžkým obdobím, ale pozitivní aspoň je, že se učíme pro příští rok," řekl Rosberg.

Pro Michaela Schumachera boj o body skončil hned v prvním kole. Po kontaktu s předním přítlačným křídlem Jeana-Erica Vergneho utrpěl defekt a po zbytek závodu byl odsouzen k bojům na chvostu. Klasifikován byl po dalších technických problémech až na dvaadvacátém místě.

"Dnešní závod byl velice neuspokojivý. V podstatě hned po startu bylo po všem. Než jsem se dostal do boxů, ztratil jsem mnoho času, a tak se veškeré naděje na zisk bodů rozplynuly. Závodní rychlost jako taková nebyla nejhorší, ale moje ztráta byla příliš velká, a tak jsem mohl získat pouze několik pozic. Kvůli technickým problémům jsme nakonec ze závodu předčasně odstoupili," prohlásil zklamaný Schumacher.

Ross Brawn potvrdil, že současné výkony Mercedesu reflektují rychlost vozů. Aby Mercedes mohl opět bez problémů dojíždět pro body, potřeboval by o několik desetin sekundy zrychlit. Schumacher byl do boxů povolán kvůli podezření na poruchu převodovky. Také jinak věčný optimista Norbert Haug uznává, že situace je vážná:

"Nico zkrátka neměl vůz, se kterým by mohl udržet desáté místo. Máme před sebou hodně práce a každý člen týmu si toho je dobře vědom."

Michael Schumacher byl v průběhu závodu vyšetřován komisaři kvůli údajnému ignorování modrých vlajek. Objevilo se podezření, že Schumacher zdržel Romaina Grosjeana. To se nakonec nepotvrdilo a k žádnému potrestání nedošlo. Vysvětlení ředitelství závodu znělo následovně:

"Komisaři rozhodli, že vůz se startovním číslem 10 (Grosjean) nebyl za vozem se startovním číslem 7 (Schumacher) tak blízko, aby byl druhý jmenovaný nucen uvolnit cestu ve shodě s dodatkem H článku 2.4.5 (d) Sportovních regulí."

Doporučujeme

Články odjinud