Mistr světa 2015? Hamilton, Rosberg nebo Alonso

Moc často se nestává, abychom měli zúžený seznam kandidátů na titul ještě dlouho před začátkem testování. Letos si ale takový luxus dovolit můžeme.
Mistr světa 2015? Hamilton, Rosberg nebo Alonso

Pravidla v oblasti aerodynamiky se prakticky nemění. Jedinou změnou budou nové nosy, které sice mají zásadní vliv na aerodynamiku vozu, ale bude to spíše prostor pro chyby a ne úplně dokonalá řešení než rozhodující faktor.

Prostor pro vývoj je tak v oblasti pohonných jednotek. Ty jsou během zimy „rozloženy“ na více než 40 částí. Jednotlivé části jsou ohodnoceny body (tzv. žetony) od 1 do 3. Většina komponent má hodnotu 1. Celá jednotka pak má v součtu 61 žetonů. Týmy mají pro příští rok na stole zhruba polovinu žetonů z celkového počtu. V dalších letech to bude stále méně a méně. Každý výrobce si může udělat analýzu, najít slabiny a ty vylepšit. Za co utratí žetony je na něm, zmrazeny jsou pro příští rok pouze 3 z více než 40 částí.

Klepněte pro větší obrázek 
Jednotlivé části pohonné jednotky a počty žetonů (žlutý sloupec). Černě jsou části, které jsou v daném roce již zcela zmrazeny. Credit: FIA, Technická pravidla 2015 

Mercedes své slabiny našel. Bude muset samozřejmě zapracovat na spolehlivosti, ale velký prostor pro vývoj vidí v oblasti zařízení na rekuperaci energie a také v oblasti výfuků. Mercedes měl údajně najít už 70 koní navíc!

Je jasné, že Renault a Ferrari budou dělat vše, co je v jejich silách, ale Mercedes má náskok, který bude obtížné dohnat. Kdyby ostatní věděli, že šance na dohnání ztráty existuje, nesnažili by se přicházet s nápady na vývoj během roku nebo s náhradou současných jednotek za jiné. Frustrace (letos hodně oblíbené slovo) u konkurence Mercedesu je více než velká.

Ferrari po příchodu Vettela posiluje

Ferrari po příchodu Vettela posiluje

Ferrari a Renault samozřejmě mají představu o tom, o kolik bude Mercedes rychlejší a jaký má prostor pro zlepšení. Fluktuace inženýrů je tak velká, že týmy o sobě navzájem vědí.

Mercedes bude příští rok favoritem číslo 1. Nepopsaným listem papíru je McLaren. Ten sice slíbil, že do Japonska nebude posílat tajemství Mercedesu, ale je zřejmé, že Honda sice má před sebou první rok na trati, ale může se poučit z chyb i výhod konkurence.

Video: Jak budou vypadat nosy formulí v roce 2015

Video: Jak budou vypadat nosy formulí v roce 2015

Pravděpodobnost, že McLaren bude příští rok konkurentem Mercedesu, je sice spíše menší, ale možná větší než u Red Bullu a Ferrari. Na druhou stranu je pravda, že Red Bull dohání ztrátu alespoň lepší aerodynamikou.

Černým koněm je pak Williams, jehož velkou nevýhodou je ale paradoxně právě motor od Mercedesu. Pokud by zákaznický tým porazil tým tovární, ve Stuttgartu by to nejspíše nerozdýchali. 

Další článek: Boullier: Není to jen o bodech, Button nemá nic jisté

17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
13:04 | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.
23. září | Podle AMuS by měl mít nové díly v Soči jen jeden z jezdců Racing Pointu – Lance Stroll.
23. září | Lewis Hamilton se dostal mezi 100 nejvlivnějších lidí dle časopisu Time. odkaz

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10