Místo ohebných křídel mají McLaren a Red Bull otočná

Místo ohebných křídel mají McLaren a Red Bull otočná

Formuli 1 možná hrozí další kauza s předními křídly. McLaren přišel na trik, jak snižovat jejich odpor vzduchu a vylepšovat proudění pod vozem. AKTUALIZOVÁNO o vyjádření McLarenu.

V minulých letech FIA bojovala s ohebnými předními křídly. Především Red Bull dokázal své křídlo zkonstruovat tak, že se ve vyšších rychlostech ohýbalo po stranách k zemi.

Podle německého Auto Motor und Sport se v této oblasti objevila novinka. McLaren už v Maďarsku nasadil otočné přední křídlo. Ke sloupkům nosu vozu je přichyceno jen jedním šroubem, podle jehož osy se dokáže ve vyšších rychlostech otáčet dozadu.

Dochází tedy k jeho sklopení, čímž se snižuje jeho odpor vzduchu a otevírá prostor pro lepší proudění vzduchu pod vozem. Této inovace si velmi rychle všiml Red Bull a už v Singapuru nasadil svoji verzi, musel kvůli ní trochu prodloužit nos.

O tomto vynálezu ví už i Ferrari a tomu přijde v rozporu s pravidly, proto na něj upozornilo Mezinárodní automobilovou federaci. Důležité bude, jak se k tomuto řešení postaví FIA v Suzuce při technické přejímce vozů.

Aktualizace
I když by taková přední křídla mohla být považována za zákazné pohyblivé díly aerodynamiky, McLaren zůstává přesvědčený, že se proti pravidlům neprovinil. "Podle toho, co vím, na toto téma nebyla žádná diskuze (s FIA)," uvedl šéf týmu Martin Whitmarsh. "To neznamená, že k ní nedošlo, ale asi bych o ní věděl."

"Pravidla požadují, aby přední křídla byla tuhá, ale žádné křídlo nebo aerodynamická plocha není nekonečně tuhá. Čas od času se mezi týmy objeví pochybnosti, že jsou jiné týmy moc ohebné nebo tak něco. Já v této souvislosti neočekávám pro McLaren žádný problém, potažmo si nemyslím, že by nás něco mohlo poškodit. Nemyslím, že by to byla věc, která by ovlivnila šampionát."

Doporučujeme

Články odjinud