Minimální hmotnost vozu v roce 2019 zase vzroste

FIA na svém zasedání v Petrohradu schválila kalendář pro rok 2019 i několik změn pravidel.
Minimální hmotnost vozu v roce 2019 zase vzroste

FIA schválila kalendář formule 1 i dalších sérií pro rok 2019. V případě F1 nedošlo k žádné změně.

Kalendář F1 2019

Kalendář F1 2019

Došlo však k několika změnám sportovních i technických pravidel.

Sportovní pravidla

  • Bude zajištěno, aby postupy při manipulaci s palivem byly při testování stejné jako během závodů.
  • Mělo by být zajištěno, že bude zřejmé, jak bude vypadat startovní rošt i v případě, že došlo k uplatnění několika penalizací.
  • Po zajetí safety caru do boxů zůstanou vozy pod žlutou vlajkou do kontrolní čáry.
  • Neomezený vývoj aut pro rok 2021 na CFD (počítačové simulace proudění kapalin).

Technická pravidla

  • Došlo k upřesnění pravidel ohledně předních křídel, aby nevznikaly šedé zóny. Tyto změny a vyjasnění už dříve žádaly týmy.
  • Minimální hmotnost vzroste ze 740 na 743 kg. Připomeňme, že je v tom obsaženo i 80 kg pro jezdce. Pokud bude mít jezdec menší hmotnost, bude rozdíl dorovnán závažím.

Změny startovního roštu

Pokud jezdec dostane penalizaci větší než 15 míst, musí startovat z konce pole. Pravidlo platilo už letos. Pokud bylo těchto jezdců více, seřadili se podle toho, kdy byla penalizace uplatněna. Před prvním tréninkem stál na výjezdu z boxů vláček jezdců. Nově se tito jezdci seřadí na konci startovního pole podle toho, jak se kvalifikovali.

Nově bude také jezdec, který nesplní pravidlo 107 % nejrychlejšího času první části kvalifikace (bez ohledu na důvod), bude startovat poslední a to bez ohledu na jezdce s penalizacemi.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Ticktum bude lovit potřebné body v super formuli

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen