Minimální hmotnost vozu měla letos konečně klesnout. Nakonec se tak ale nestane

Minimální hmotnost vozu měla letos klesnout. Nakonec se tak ale zřejmě nestane.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Minimální hmotnost vozu měla letos konečně klesnout. Nakonec se tak ale nestane | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Jestli jezdci na současných vozech něco kritizují, tak je to stále rostoucí hmotnost. V posledních letech rostla kvůli příchodu hybridních pohonných jednotek, větším pneumatikám, lepší bezpečnosti. Za posledních deset let (2013 až 2022) vozy přibraly 156 kilogramů.

Vloni měli týmy s hmotností velké problémy. Po přechodu na nová pravidla situaci nezvládly a některé byly vysoko nad limitem. Z hlediska pravidel je to samozřejmě v pořádku, po sportovní stránce je to ale špatně – čím je vůz těžší, tím je na kolo pomalejší. Nejblíže byla k limitu Alfa Romeo. Ostatní týmy měly dokonce i dvoucifernou nadváhu. FIA proto vloni dodatečně zvýšila minimální hmotnost o 3 kg. 

Přesto měl limit po dlouhé době letos klesnout – ze 798 kg na 796 kg, což by bylo pořád o 1 kg více, než byl původní plán pro loňskou sezónu.

Podle Auto Motor und Sport se tak ale zřejmě nestane. Na posledních zasedáních Technického poradního výboru (TAC), na nichž techničtí ředitelé všech týmů diskutují se zástupci FIA o změnách pravidel, se začala objevovat jiná „čísla“ a to včetně 799 kg, což by znamenalo další růst. 

Na poslední schůzce v polovině ledna se však techničtí šéfové dohodli na zachováni 798 kilogramů. Vše tedy zůstává při starém. Není zcela jasné, proč se nepodařilo dosáhnout původního cíle. 

Další článek: Button si chce vyzkoušet závody NASCAR

Témata článku: