Minimální hmotnost se na poslední chvíli zvýšila o další kilogram

Minimální hmotnost vozu bude letos ještě větší, než se původně očekávalo.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Minimální hmotnost se na poslední chvíli zvýšila o další kilogram | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Minimální hmotnost vozu s jezdcem, pneumatikami a bez paliva byla vloni 743 kg. Letos měla být 745 kg, ale podle Tobiase Grünera z Auto Motor und Sport nakonec vzroste o 1 kg. Ke změně došlo dodatečně v průběhu ledna.

Německému novináři bylo potvrzeno, že důvodem je přidání dalšího (druhého) senzoru průtoku paliva, což je od letošní sezóny povinnost. Je však otázkou, zda má senzor skutečně tak výraznou hmotnost, nebo týmy jen využily situace – čím větší hmotnost, tím lépe, protože týmy postaví v ideálním případě vůz s nižší hmotností a zbytek doplní závažími, která pomohou s vyvážením auta.

Hodnota minimální hmotnosti není až tak důležitá – v příštím roce totiž vzroste na 768 kg. A ani zde by nebylo překvapením, pokud by toto číslo nebylo konečné.

Vývoj minimální hmotnosti

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Další článek: Potvrzeno! Robert Kubica bude v roce 2020 závodit v DTM

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.