Giancarlo Minardi má radost, že uspěl další jezdec, kterého jako první posadil do monopostu formule 1. Mrzí ho, že nemohl Pastora Maldonada nechat závodit ve svém týmu.
Vítěz nedělní Velké ceny Španělska Pastor Maldonado i stáj Williams obdrželi řadu gratulací od mnoha respektovaných osobností formule 1. Jednou z nich je i Giancarlo Minardi, který Maldonada kdysi jako první nechal testovat vůz formule 1.
Ital vedl v letech 1985 až 2005 tým formule 1 Minardi, který se prakticky většinu času s obdivuhodnou vytrvalostí pohyboval na hranici přežití a občas dokázal dosáhnout výsledků povzbuzujících do další práce. Vozy z Faenzy absolvovaly 345 závodů a získaly 38 bodů. Právě Minardi dal první šanci ve formuli 1 například Giancarlu Fisichellovi, Jarnovi Trullimu či současným jezdcům F1 Fernandu Alonsovi a Marku Webberovi, byť v té době už nebyl většinovým vlastníkem týmu. Vzhledem k omezeným prostředkům na vývoj vozu a absenci kvalitního motoru neměl šanci tyto jezdce dlouhodobě udržet.
Také Maldonado ještě jako pilot formule Renault absolvoval svou první zkušenost s vozem formule 1 za volantem Minardi, když se 25. listopadu 2004 svezl při testech v Misanu. Giancarlo Minardi byl jeho jízdám přítomen a o Venezuelanovi se vyjádřil velmi pozitivně. V konkurenci Christijana Alberse a Patricka Friesachera, kteří nakonec získali angažmá pro rok 2005, pozdějšího jezdce Jordanu Tiaga Monteira, dnešního elitního pilota Indycar Willa Powera a tehdejšího jezdce formule 3 Willa Davisona zajel Maldonado třetí nejrychlejší čas. Do formule 1 se ale dostal až o více než šest let později jako jezdec Williamsu.
"Jsem za Pastora šťastný. Konečně se dostal, kam jsem vždy tušil, že se může dostat," liboval si Minardi. Radost z Venezuelanova úspěchu mu ale kazí skutečnost, že ho nemohl dosáhnout v kokpitu jeho vozu. "Po tom testu přišla řada manažerů ekonomicky silnějších než já. Odlákali ho ode mě. Zůstává mi ale potěšení, že jsem byl první, kdo pracoval s dalším maladým talentem."
Minardi roku 2010 kandidoval na starostu Faenzy, kde sídlil se svým týmem a nyní zde má základnu jeho nástupce v F1 Toro Rosso, zvolen nakonec nebyl. "Budu pokračovat ve své práci a hledat nové talenty, pomůžu jim splnit jejich sny," slibuje.