Milion sem, milion tam. Red Bull a Ferrari se dohadují, kdo kolik utratil a může utratit

Týmy nasazují vylepšení svých vozů, ale svazuje je rozpočtový strop. Podle šéfa Haasu může jít na vývoj jen asi 10 milionů dolarů.

Ve Španělsku chystá řada týmů nasadit balík vylepšení. Týmy jsou letos v poněkud schizofrenní situaci. Nové vozy samozřejmě nabízí velký potenciál pro vývoj, ale ten tlačí dolů rozpočtový strop. Pro letošní rok je oficiálně stanoven na 140 milionů dolarů plus dvakrát 1,2 milionu za každou velkou cenu, která je nad rámec 21 závodních víkendů. Některé výdaje (mzdy jezdců, nejlépe placených zaměstnanců, pohostinství atd.) se do rozpočtového stropu nezapočítávají.

Na druhou stranu týmům dělá problém inflace a rostoucí náklady.

Týmy se dohadují kvůli vysoké inflaci. Některé týmy blokují navýšení rozpočtového stropu

Týmy se dohadují kvůli vysoké inflaci. Některé týmy blokují navýšení rozpočtového stropu

Mattia Binotto po Miami uklidňoval fanoušky, že Red Bull sice nasadil nové díly, ale kvůli rozpočtovému stropu nemůže vyvíjet takhle pořád. „V posledních dvou závodech Red Bull získal asi dvě desetiny,“ citovala šéfa Ferrari italská média. „Abychom udrželi krok, musíme také přinášet vylepšení.“

Günther Steiner odhaduje, že po odečtení všech ostatních nákladů zbývá špičkovému závodnímu týmu ve formuli 1 jen asi deset milionů dolarů, které skutečně může investovat do vylepšení. Kdo je šetrný, může utrácet více.

Binotto měl někde v mediálním prostoru říct, že Red Bull už utratil 75 % částky, kterou má na vývoj. Ve skutečnosti to zřejmě Binotto neřekl. Motorsport Italia se odvolává spíše na anonymní zdroje. Ale to není tak podstatné. Helmut Marko podobná čísla odmítl.

Skutečnost, že Red Bull již vyčerpal 75 % svého rozpočtu na vývoj, označil Helmut Marko pro Motorsport Total za „nesmysl“ a dodává: „Nemyslím si, že jsme v tomto ohledu ve výrazně jiné pozici než Ferrari. A docela by mě zajímalo, jaký vliv na ně má to, že Carlos Sainz už několikrát boural. To nemůže být levné.“

Další článek: Je privilegium žít tak, jak žijeme v Evropě, říká Vettel. Putina podle něj musíme zastavit

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
9:45 | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00