Michelin zvažuje návrat do F1. Utká se s Pirelli?

Jen do toho

Forza Ferrari !!!

Eric888  |  24. 07. 2018 12:04

Největší vlliv na výkon mají pneu. Sebelepší motor pak při slabších pneu bude k ničemu a pak nemá moc smysl do něj investovat. To není moc chytrej nápad.

Jenson Button -ERACER-  |  24. 07. 2018 10:54

Jen pojďte, a ukažet celému světu jak Pirelli stojí za ho*no.

Pirelli nestoji za ho*no, jen delaji to, oc byli pozadani. Ale za ta leta se to kopani si do nich stalo tak nejak folklorem

Souhlasím.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Tommmmy F1  |  24. 07. 2018 12:44

Kope se do nich oprávněně - protože oni se podřizují tomu, co chce FIA, ačkoli to jde proti duchu závodění a logice. V posledních měsících/letech už je to o něco lepší, ale prvních pár let, to byla hrůza. Pirelli samotné neskutečně tápalo.
Michelin věděl/tušil, co to všechno přinese a tak do toho ani nešel, protože je to v rozporu s jejich filozofií...

tak by si FIA nasla nekoho jineho, kdo by skakal dle jejich zadani. Pirelli do toho slo, neni na tom nic spatneho, obouvaji formuli 1, logo na mnoho fotkach, dvacet vikendu jsou v televizi. Ne kazdy to tak hroti a vadi mu, ze se podridili...slo jim proste o marketing.
Ale Pirelli umi, v testech pneu jsou mezi lepsimi, v nekterych modelovych letech vyhrali celkove. Ted i expanduji do oblasti jizdnich kol - viz Pirelli P Zero Velo a ohlas na tento produkt je veskrze pozitivni. Pirelli proste umi. Ze by to Michelin udelal jinak? Je to jejich pravo.

Tommmmy F1  |  24. 07. 2018 13:40

Ano, ale tím, že do toho Pirelli šlo, tak muselo zároveň počítat s případnou kritikou. Takže skutečně nemyslím, že je kritika neoprávněná... Kritiku by si zasloužil kdokoli, kdo by do toho šel - už jen za to, že přistoupí na ty nesmyslné podmínky/požadavky FIA.
Pneumatiky pro určitou závodní sérii a pro "běžná" auta, to je něco naprosto rozdílného a neslučoval bych to. Resp. ano, Pirelli umí udělat dobré pneumatiky pro běžná auta, ale pneumatiky pro závodní série, v tomto případě F1", to je jiný svět.
Už od začátku (kdy se do F1 vrátili) na ně padala kritika za to, jak se pneu chovají. Tahle kritika oprávněná nebyla (za to mohlo zadání FIA). Kritika je oprávněná v tom směru, že Pirelli na toto přistoupilo. Nicméně i tak, dle zadaných "norem", se pneu Pirelli nedaly považovat za něco extra kvalitního - byly dost nevyzpytatelné a tu a tam některá selhala. Pak ten chaos s tlaky pneumatik apod. Za dob Hembery to byla celkem katastrofa - i co se týče ledabilého přístupu k těmto záležitostem i prohlášením směrem na venek. Až od Isoly mi to začíná připadat lepší a koncepčnější...

at clovek udela cokoliv, vzdycky urcitou skupinku potesi a jinou nastve. Tak je to vzdycky. Stejne tak bychom mohli kritizovat i ten Michelin. Vzdyt v rally Pirelli jasne porazili. Proc na pozadavky FIA nepristoupili a neudelali to lepe? Schopnosti a zdroje na to maji.
Proste se to vyvinulo jak se to vyvinulo. Pro Pirelli to nebylo lehke take z duvodu omezeneho testovani. V dobe kdy prisel Michelin a doplnil Bridgestone se jeste testovalo a tak se novy vyrobce dotahl na konkurenci mnohem rychleji.

Lewis Hamilton davegp3  |  24. 07. 2018 10:50

Jsem pro ať do F1 vstoupí Bridgestone, Michelin, Dunlop a GoodYear, to bude bitva!

Dunlop patri GoodYearu, to by bitva moc nebyla, pravdepodobne by to byla jedna guma s ruznymi logy

Lando Norris Primergy  |  24. 07. 2018 10:33

Je to naprosto jasný. Oni nechtějí nikoho nového, ale chtějí zůstat u Pirelli. Proto ta první sezona na 13".

Jedině čím se to dá ještě vysvětlit je, že to má posloužit jako pojistka kvality, řekněme. Pokud výrobce zvládne současné pneu, pak je předpoklad, že uspěje i s 18".

Druhý odstavec dává smysl. Ten první je konspirační teorie.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

I ten první, do jisté míry, dává smysl. Pokud je v F1 jediný výrobce, FIA může kontrolovat kvalitu a opotřebení pneumatik pod záminkou zatraktivnění závodů. Pokud by výrobci byli dva a více, mohli by se předhánět ve výrobě kvalitnějších gum s minimálním opotřebením, ubylo by zastávek v boxech a to FIA nechce.

Lucas di Grassi Stráťa  |  24. 07. 2018 12:38

Smysl nedává ani jeden, vysvětlení už níž napsal "Jiří Krč" - změna rozměru ráfků je tak zásadní že vyžaduje rozsáhlou přestavbu vozu a tím extra náklady, proto čekají na velkou změnu pravidel.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10