FIA před časem vypsala tendr na dodavatele pneumatik pro období od roku 2017. Přihlásilo se Pirelli a Michelin. Druhý jmenovaný si však klade podmínky. Chce pneumatiku, která vydrží a bude mít větší průměr.
„Milujeme soutěžení a automobilové závody v tom nejlepším slova smyslu,“ říká Pascal Couasnon, který pracuje u Michelinu jako ředitel pro motorsport. „Jako spousta dalších lidí jsme si jisti, že Formule 1 umí být vzrušující.“
Couasnon v rozhovoru pro Autosport říká, že nechce kritizovat nebo hodnotit současnou situaci, ale chce dát inženýrům a jezdcům možnost dostat maximum z každé součásti.
„Abychom se tam dostali, budeme potřebovat pneumatiky připravené na velký výkon, fenomenální přilnavost a to je to, co nás vzrušuje. Podívejte se na dnešní závodní vozy, na skvělou bitvu, kterou jsme měli v Le Mans, kde to byl 24 hodin prakticky sprint.“
„Bylo zajímavé poslouchat Nica Hülkenberga, že byl unavený, protože závod trval 24 hodin a on mohl jet na maximu po celou dobu.“
„Tohle nás dělá šťastnými, to je důvod, proč vyrábíme pneumatiky. Takže pokud bychom to mohli udělat ve formuli 1, bylo by to skvělé.“
Jenomže Michelin nakonec zřejmě z tendru odstoupí. Stále totiž trvá na 18palcových pneumatikách, které ale F1 nechce.
„Potřebujeme modernější velikosti s menší bočnicí, která nás dovede blíže k super výkonům nebo k super výkonným autům. Znamená to minimálně 18 nebo 19 palců? Proč ne? Jsme flexibilní.“
„Měli bychom velký problém, kdyby se sport rozhodl zůstat u 13palcových pneumatik.“ Podle Couasnona by Michelin v takovém případě ztratil zřejmě zájem.
Francouzi jsou naopak připravení jednat o širších zadních pneumatikách.
„Náš návrh je, že chceme mít na konci závodu unaveného jezdce. Chceme mu dát dobrou mechanickou přilnavost, být blíže k realitě, aby se naše investice do technologie mohly přenést z tratě do ulic. Pokud to znamená širší pneumatiky, proč ne.“
Foto: Getty Images / Robert Cianflone