Michelin slevil ze svých požadavků a je blízko podpisu smlouvy

Náhradníkem za odcházející Bridgestone by se měl stát Michelin. Francouzi nabídli nižší cenu a učinili několik dalších ústupků. Tím se dostali do role favorita.

Michelin původně požadoval za své pneumatiky tři milióny eur od každého týmu, bezplatnou reklamu na vozech a okruzích, konkurenci mezi dodavateli a přechod na 18palcové pneumatiky. Na druhé straně stál Avon, který chtěl jen jeden milión eur a žádné další větší nároky si nečinil. Do výběrového řízení na nového dodavatele pneumatik pak také vstoupil Pirelli, ale bližší informace neposkytl.

Týmy chtějí především nízké náklady, ale důležitá je pro ně také kvalita výrobku a zkušenosti dodavatele. Diskuze se proto vedly o Michelinu a Avonu. Konkurence ale přiměla Francouze k ústupkům, nyní požadují za své pneumatiky už jen polovinu, tedy 1,5 miliónu eur za tým. K tomu jsou ochotni odsunout přechod na 18palcové pneumatiky na rok 2013, kdy budou týmy muset své vozy stejně přepracovat kvůli novým pohonným jednotkám. Reklamní prostor žádá Michelin také menší, Bibendum by měl být na ramenou kombinéz jezdců, nose a zadním křídle vozu. Trvá ale na konkurenci dodavatelů.

Z Clermont-Ferrand by ke každému týmu putovalo ročně 120 sad pneumatik na jezdce, ve směsích tvrdá, střední a měkká. Po odečtení pneumatik pro testy by na každého zbylo pět sad pneumatik na závodní víkend.

Podle Auto Motor und Sport, který tyto informace přinesl, jsou týmy ochotné takto pozměněnou nabídku Michelinu akceptovat. O Pirelli se pak hovoří v souvislost s GP2.

Doporučujeme

Články odjinud