Michelin neplánuje svůj návrat do formule 1

Michelin neplánuje svůj návrat do formule 1

Francouzskému výrobci pneumatik se nelíbí snaha formule 1 o prosazování pneumatik s krátkou životností a nemožnost využít získané poznatky v běžném silničním provozu.

Pneumatikářská společnost Michelin se v blízké budoucnosti nebude snažit o návrat do formule 1, místo toho se bude zaměřovat na Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) a formuli E.

Podle šéfa oddělení motorsportu Michelinu Pascala Couasnona nemá vstup do formule 1 v roli dodavatele pneumatik pro francouzskou značku význam vzhledem k tomu, že nedochází k tak velkému přenosu technologií ze závodního okruhu do běžného silničního provozu.

Michelin naposledy ve formuli 1 působil v roce 2006, pro sezónu 2017 však projevil svůj zájem se vrátit. Výhradním dodavatelem pneumatik ve formuli 1 je však i nadále Pirelli.

Francouzská značka se významným způsobem snaží propojit motorsport s běžným silničním provozem. Vytrvalostní závody využívá jako prostředek k výrobě a testování vysoce výkonných pneumatik s dlouhou životností.

Formule 1 se naopak v poslední době vydává směrem vývoje pneumatik s krátkou výdrží, aby ve velkých cenách F1 museli piloti jezdit více do boxů a závody tak byly atraktivnější. To je cesta, která se však Couasnonovi příliš nelíbí.

„Michelin chce závodit s výzvami. Samozřejmě, pokud máte konkurenci, vaše výzva je tu,“ řekl Couasnon pro crash.net.

„Když ale pracujete s FIA (Mezinárodní automobilovou federací), pracujete s formulí E, a řeknete 'OK, proč nezavedete nové pravidlo, které to ztíží výrobcům pneumatik', pak máte svou vlastní výzvu. To je to, co chceme.“

„Nechceme závodit v šampionátu, kde není žádná výzva nebo výzvy, které nemají smysl pro vás nebo váš vůz. Pokud existuje výzva, i když jste v ní sami, je to v pořádku. Skvělým příkladem je formule E.“

„Dnešní formule 1, abychom byli upřímní, mluvili jsme o 18palcových pneumatikách a menších bočnicích - to je to, co vidíte na ulicích. Když se něco naučíte, můžete to rychle přenést.“

„S velkou bočnicí pneumatik se nenaučíte nic užitečného. Utratíte spoustu peněz za výměnu pneumatik každých sedm až deset kol a máte technologii, kterou můžete skutečně použít pro každodenní vůz.“

„Formuli 1 mám rád, ale z pohledu čisté technologie pro pneumatiku to není v současné době nejužitečnější série.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud