Michelin neplánuje svůj návrat do formule 1

Francouzskému výrobci pneumatik se nelíbí snaha formule 1 o prosazování pneumatik s krátkou životností a nemožnost využít získané poznatky v běžném silničním provozu.
Michelin neplánuje svůj návrat do formule 1

Pneumatikářská společnost Michelin se v blízké budoucnosti nebude snažit o návrat do formule 1, místo toho se bude zaměřovat na Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) a formuli E.

Podle šéfa oddělení motorsportu Michelinu Pascala Couasnona nemá vstup do formule 1 v roli dodavatele pneumatik pro francouzskou značku význam vzhledem k tomu, že nedochází k tak velkému přenosu technologií ze závodního okruhu do běžného silničního provozu.

Michelin naposledy ve formuli 1 působil v roce 2006, pro sezónu 2017 však projevil svůj zájem se vrátit. Výhradním dodavatelem pneumatik ve formuli 1 je však i nadále Pirelli.

Francouzská značka se významným způsobem snaží propojit motorsport s běžným silničním provozem. Vytrvalostní závody využívá jako prostředek k výrobě a testování vysoce výkonných pneumatik s dlouhou životností.

Formule 1 se naopak v poslední době vydává směrem vývoje pneumatik s krátkou výdrží, aby ve velkých cenách F1 museli piloti jezdit více do boxů a závody tak byly atraktivnější. To je cesta, která se však Couasnonovi příliš nelíbí.

Jedna je málo, tři moc. Pirelli věří, že příští rok budeme mít dvě zastávky

Jedna je málo, tři moc. Pirelli věří, že příští rok budeme mít dvě zastávky

„Michelin chce závodit s výzvami. Samozřejmě, pokud máte konkurenci, vaše výzva je tu,“ řekl Couasnon pro crash.net.

„Když ale pracujete s FIA (Mezinárodní automobilovou federací), pracujete s formulí E, a řeknete 'OK, proč nezavedete nové pravidlo, které to ztíží výrobcům pneumatik', pak máte svou vlastní výzvu. To je to, co chceme.“

„Nechceme závodit v šampionátu, kde není žádná výzva nebo výzvy, které nemají smysl pro vás nebo váš vůz. Pokud existuje výzva, i když jste v ní sami, je to v pořádku. Skvělým příkladem je formule E.“

„Dnešní formule 1, abychom byli upřímní, mluvili jsme o 18palcových pneumatikách a menších bočnicích - to je to, co vidíte na ulicích. Když se něco naučíte, můžete to rychle přenést.“

„S velkou bočnicí pneumatik se nenaučíte nic užitečného. Utratíte spoustu peněz za výměnu pneumatik každých sedm až deset kol a máte technologii, kterou můžete skutečně použít pro každodenní vůz.“

„Formuli 1 mám rád, ale z pohledu čisté technologie pro pneumatiku to není v současné době nejužitečnější série.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Příští rok potřebujeme výkonný motor, říkají u Red Bullu

19:27 | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
19:04 | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
14:16 | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
9:25 | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen