Michelin má stále zájem o F1, trvá však na 18" kolech

Francouzská firma by prý uměla pomoci F1 i bez výraznějších investic.
Michelin má stále zájem o F1, trvá však na 18" kolech

Michelin má stále zájem o návrat do formule 1, přestože prohrál souboj s Pirelli o pozici výhradního dodavatele pneumatik na období 2017-2019.

Francouzský výrobce však nadále trvá na tom, že do F1 by se vrátil pouze tehdy, pokud by mohl přejít na osmnáctipalcová kola.

Pirelli i Michelin splnily podmínky FIA pro přijetí do role dodavatele pneumatik, komerční šéf F1 Bernie Ecclestone se pak nakonec rozhodl pro Pirelli, které zachovalo současný rozměr disků.

„Stále máme zájem,“ řekl Pascal Couasnon, šéf oddělení motorsportu u Michelinu. „Neměníme svoje stanovisko. Může se ale změnit, pokud tento šampionát přestane dávat smysl.

Pokud se můžeme spolehnout na ducha závodů, který je dobrým mixem show a technologií a budeme moci všem ukázat svoje knowhow, pak to bude v pořádku.

Muselo by se ale přejít na osmnáctipalcová kola. Jsme přesvědčeni, že dříve či později se formule 1 bude muset posunout tak jako tak.

Pokud chcete technologie přenést z trati do ulic, potřebujete, aby ty produkty byly podobné.“

Technická pravidla pro rok 2017 nakonec zřejmě nebudou tak revoluční, jak se původně předpokládalo, cíl zrychlit vozy však stále zůstává.

Couasnon je přesvědčen, že přechod na osmnáctipalcová kola by znamenal časy o 1,5 sekundy na kolo rychlejší, navíc za zlomek ceny nákladných aerodynamických změn.

„Kolik peněz stojí pokusit se získat sekundu jinak, než přes pneumatiky, když my určitými úpravami můžeme přinést 1,5 sekundy na kolo?“ řekl.

„Dodáváme velice stabilní pneumatiky, takže když testujete, víte, že když se objeví nějaký časový rozdíl, má svůj původ ve změnách na autě.

Takže trvám na tom, že přechod na pneumatiky Michelin stojí méně peněz než zůstat u konkurence.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Verstappen svou první sezónou v F1 na Ocona zapůsobil

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen