Michelin má pro svůj návrat do formule 1 tři podmínky

Francouzský výrobce pneumatik Michelin potvrdil zájem o návrat do formule 1 a odhalil tři základní podmínky pro svoji obnovenou účast na vrcholu motorsportu.

Formule 1 hledá náhradu za jednotného dodavatele Bridgestone, jenž odejde na konci letošní sezóny. Mohl by jí být Michelin, ale jen částečně.

"Zájem máme, ale musí to být provedeno tím správným způsobem, takže kdo ví, jak to dopadne," cituje mluvčího Michelinu Racecar Engineering. "Je třeba udělat několik věcí. Musí tu být konkurence, nechceme být jediným dodavatelem."

"Také potřebujeme mít možnost využít soutěžení při vylepšování technologií našich pneumatik. Například naše nové silniční pneumatiky Pilot 3 v sobě mají technologie vyvinuté pro Le Mans. Něco takového potřebujeme ve formuli 1 také."

"A konečně formule 1 musí mít možnost vylepšit svoji ´zelenost´, možná bychom mohli chtít zavést něco jako Green X Challenge, abychom pomohli ekologii."

Michelin Green X Challenge je systém hodnocení týmů ve vytrvalostních závodech na základě různých faktorů, nejdůležitější je poměr spotřeby paliva a dosaženého výkonu. Přiblížit pneumatiky z formule 1 silničnímu obutí by měl pomoci přechod z 13 na 18palcová kola.

Další článek: Formule 1 chce KERS, ale nemá na něj peníze

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.