Sportovní šéf Michelinu Pascal Couasnon potvrdil zájem své firmy o návrat do formule 1 už v roce 2014 a vyvrátil některé nepravdivé spekulace.
Zájem Michelinu o formuli 1 je podle Couasnona skutečný, ale zatím zůstává jen u něj. "Můžu vám potvrdit, že není domluvené žádné jednání s Berniem Ecclestonem," řekl pro Le Figaro.
"Moc dobře neznám svět formule 1, ale všichni tito lidé se tak trochu drží v šachu. Jestli přijdou jednání, povedeme je s FIA, Ecclestonem, ale také za přítomnosti týmů."
K rozhovorům tedy nedošlo ani v případě FIA, která má hlavní slovo. "Vyslali jsme jim vzkazy, stejně tak jako široké veřejnosti. Naše pozice je proto známá. Pokud souhlasí s jednáním, abychom zjistili, jak se dají pneumatiky používat a prezentovat jinak, jsme na to připraveni," deklaroval Couasnon.
Michelin totiž zásadně nesouhlasí s tím, jakou roli teď hrají pneumatiky v královně motorsportu. "Formuli 1 samozřejmě pozorně sledujeme, ale způsob, jakým je dnes prezentována, se nám vůbec nelíbí."
"Je pro mě zklamáním a tak trochu mě štve. Tím, že se budou pneumatiky měnit každých pár kol, nebo dokonce každých pár zatáček, není dobrou vizitkou pro výrobek tak důležitý pro automobily."
Právě aby formule 1 byla reprezentativnější ve vztahu k silničním vozům, chtěl by Michelin také zvětšení kol z 13palcových na 18palcová, i když se mělo za to, že od tohoto požadavku ustoupil.
"Jednou z výzev bude se přiblížit špičkovým vozům. Jestli je formule 1 připravena přejít na 18palcová kola, už běžíme! Byla by to určitě jedna z důležitých podmínek zapojení," upozornil Couasnon.
Od čeho ale Francouzi opravdu upustili, je požadavek na konkurenci. "Vždy jsme říkali, že nás přítomnost konkurenta zajímá. Ale v tomto bodě jsme dospěli k vývoji, jeho nepřítomnost, která v minulosti byla překážkou, už jí není. Dnes jsme připraveni do toho jít sami, pokud v tom bude technická výzva, i když to bude monopol."
A podle sportovního šéfa francouzské značky je pořád čas na jednání a konečné rozhodnutí. "Určitě přijde chvíle, kdy už to nebude možné. Taky musíme mít čas na výrobu pneumatik. Řekněme, že na konci října by už asi bylo pozdě..."