Zákaz tankování v závodech s sebou přinese větší tlak na mechaniky, kteří mění pneumatiky. Technický ředitel Williamsu Sam Michael se proto domnívá, že výsledkem bude více chyb.
"Zcela určitě," řekl. "Abych byl upřímný, posledních patnáct let pracovali (mechanici u kol) v poklidném tempu, protože omezující bylo tankování paliva. Takže v minulosti měli rezervu čtyř sekund."
"Nebyla tu touha, aby zrychlili o ty poslední dvě nebo tři desetiny sekundy. Protože když se o ty poslední dvě nebo tři desetiny snažíte, děláte chyby. Takže jsme jim radši říkali, ať zpomalí, aby ten úkon provedli určitě správně."
Běžné zastávky v boxech by se letos mohly zkrátit na tři sekundy, takže mechanici poslední měsíce intenzivně trénují v továrnách, od minulého týdne také na testovacích okruzích.
"Co se týče trvání zastávek v boxech, je formule 1 unikátní, protože mnoho ostatních sérií buď zastávky nemá, nebo mají omezený počet lidí na zastávku v boxech, takže jsou pomalé," připomněl Michael. "Ale zastávky v boxech ve formuli 1..., to budou působivé závody. Myslím, že snadno překonají předchozí rekordy."
Načasování výměny pneumatik bude důležité z hlediska nového pravidla, které nutí prvních deset jezdců na roštu použít stejnou směs pneumatik jako ve svém nejrychlejším kole závěrečné části kvalifikace. Michael tuto změnu vítá, ale podle něj se projeví jen v případě, že budou větší rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami.
"Pokud bude rozdíl jen desetinu nebo dvě, dopady nebudou velké, protože si všichni vezmou tvrdší směs a nebudou riskovat problémy s tou měkčí," uvedl. "Ale pokud bude měkčí směs o čtyři nebo pět desetin rychlejší, tak si jezdci kolem sedmého, osmého, devátého místa řeknou: ´Dobře, když si vezmu měkčí směs, můžu být třetí nebo čtvrtý a pak v prvním úseku závodu budu všechny brzdit.´"
"Takže to bude určitý diferenciační prvek, jako tomu bylo s palivem. Je to poloviční náhrada za to, co dělalo množství paliva, když se různily první stinty. Vyžaduje to určité rozhodování."