Bridgestone splnil přání FIA.
S příchodem hladkých pneumatik musel Bridgestone rozhodnout o novém způsobu značení měkčích směsí na závodech a nakonec zvolil zelené pruhy na ramenech pneumatiky. U drážkovaných pneumatik odlišovaly měkčí směsi bílé pruhy v drážkách.
Stejně jako loni jsou v nabídce čtyři směsi suchých pneumatik: super měkká, měkká, medium a tvrdá. Japonský dodavatel ovšem oznámil, že v letošní sezóně bude na závody vozit směsi, které na škále tvrdosti nestojí přímo vedle sebe.
To znamená, že zatímco loni připadala v úvahu například kombinace super měkká a měkká, letos už to bude super měkká a medium. Rozdíl mezi dostupnými směsmi na Grand Prix bude tedy téměř vždy dva stupně tvrdosti.
"Směsi se budou lišit nejen v tvrdosti, ale také v pracovním rozpětí. Snažili jsme se mít jednu pneumatiku, která se rychle zahřeje a okamžitě umožní rychlé kolo, a druhou pneumatiku, která pracuje při vyšších teplotách, takže okamžitě neumožní rychlé časy, ale při pracovní teplotě nabídne velmi konzistentní a trvanlivý výkon," vysvětlil ředitel vývoje Bridgestonu Hirohide Hamašima.
Jezdci musí během suchého závodu použít vždy obě dostupné směsi pneumatik a po větších rozdílech v nabídce volala Mezinárodní automobilová federace. Slibuje si od toho zajímavější dění na trati.
Alokace pneumatik pro prvních pět závodů sezóny 2009
|
GP/Směs |
Super měkká |
Měkká |
Medium |
Tvrdá |
|
Austrálie |
x |
|
x |
|
|
Malajsie |
|
x |
|
x |
|
Číny |
x |
|
x |
|
|
Bahrajnu |
x |
|
x |
|
|
Španělska |
|
x |
|
x |