Mezi DTM a F1 je velký rozdíl, porovnává Wehrlein

Pascal Wehrlein je v letošní startovní listině formule 1 jedním ze tří nováčků.
Mezi DTM a F1 je velký rozdíl, porovnává Wehrlein

Pro 21letého německého jezdce, který je členem Mercedesu, půjde o velkou změnu. Loňský šampion DTM si bude muset zvyknout nejen na novou techniku, ale také na nový způsob práce.

„Je to velký, velký rozdíl,“ odpověděl Wehrlein, když měl porovnat technickou úroveň DTM a F1. „Formule 1 je monopost, největší rozdíl je ale podle mě v hmotnosti. Ve voze DTM nevidíte své pneumatiky, pro jezdce (formule 1) je to přitom důležité, abyste věděli, že se vám blokují.“

„Kromě toho je tu také velký rozdíl v rychlosti, v brzdění, v rychlosti průjezdu zatáčkou a všem kolem toho, takže jde o docela velkou změnu. Jsem ale zvyklý na to přesedlat z DTM do formule 1 a zpět, takže pro mě to není žádný problém.“

Největší rozdíl však Wehrlein zřejmě pociťuje v samotném týmu. Zatímco v DTM se mohl spolehnout na plnou podporu Mercedesu, který mu pomohl zajistit si loňský titul, ve formuli 1 začne u mnohem menšího týmu Manor, který se pohybuje na konci startovního pole.

Haug: Wehrlein je pro Manor dobrou investicí

Haug: Wehrlein je pro Manor dobrou investicí

I přes pohonnou jednotku Mercedes ve vozech Manoru však Wehrlein nemůže pomýšlet na vítězství v kvalifikacích nebo závodech, na co byl zvyklý z minulých sezón. I přesto se podle svých slov bude snažit odvést maximum.

„Určitě se budu usmívat,“ řekl Wehrlein. „Možná ne tak často, ale usmívat se budu i nadále. Myslím, že letos na to budu muset nahlížet o hodně jinak. Vloni jsem věděl, že mohu bojovat o vítězství, stupně vítězů a když šlo všechno dobře, tak jsem i bojoval. Když jsem toho nedosáhl, nebyl jsem spokojen.“

„Vím, že letos pravděpodobně o vítězství bojovat nebudu, první věcí bude porazit mého týmového kolegu, pak také bojovat s dalšími týmy a možná je v některých závodech i dohnat a trochu tak zazářit.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Rosberg: Nové pravidlo o pneumatikách by mohlo F1 pomoci

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10