Mezeru v pravidlech objevil a upozornil na ni Mercedes

Možnost zvýšeného foukání výfukových plynů mimo akceleraci našel v letošních restriktivních pravidlech Mercedes. A rovnou na ni upozornil, aby zabránil kontroverzím.
Mezeru v pravidlech objevil a upozornil na ni Mercedes

Minulý týden přišla z Barcelony zpráva, že FIA přepíše část softwaru, který používají elektronické řídící jednotky všech vozů formule 1. Důvodem byla skutečnost, že navzdory změnám v pravidlech stále existoval způsob, jak foukat výfukové plyny do výfuků, i když není sešlápnutý plynový pedál.

Že je něco takového možné, i když to FIA nechce, zjistili podle Auto Motor und Sport inženýři Mercedesu. Ti přišli na to, že pomocí bohatší směsi paliva a opožděného zapalování je možné docílit zvýšené produkce výfukových plynů, i když jezdec nemá nohu na plynu. Bylo by to však vykoupeno poměrně výrazným zvýšením spotřeby paliva a zřejmě by docházelo i ke zkrácení životnosti motoru.

Zůstalo však jen u teorie, protože tuto mezeru v pravidlech nikdo doposud nevyužil a Mercedes na ni ihned upozornil Mezinárodní automobilovou federaci, takže ji nikdo nevyužije ani v budoucnu.

FIA se snaží minimalizovat vliv výfukových plynu na aerodynamiku vozu, proto pro letošek přesně vymezila, jak mají vypadat koncovky výfuků, a zavedla omezení pro nastavení motorů.

Další článek: Kobajaši si nemyslí, že by Sauber patřil na špičku startovního pole