Mexiko očima Pirelli: Něco mezi Monzou a Hockenheimem

Autódromo Hermanos Rodríguez sice už v kalendáři formule 1 byl, ale to už je dávná historie, navíc prošel rekonstrukcí. Týmy ale také Pirelli přijíždějí prakticky na nový okruh.
Mexiko očima Pirelli: Něco mezi Monzou a Hockenheimem

Okruh byl vybudován v roce 1962 ve veřejném parku a není to jediná podobnost s Monzou. Jsou na něm rychlé rovinky a rychlé zatáčky, které se domácímu okruhu Pirelli docela podobají. Pro první novodobou Velkou cenu Mexika byly nominovány středně tvrdé a měkké pneumatiky.

Současný okruh byl výrazně upraven, ale stále si uchovává hodně z charakteru toho původního. Nicméně bez reálných dat z okruhu muselo Pirelli při přípravě na závod a při rozhodování o nejvhodnějších směsích spoléhat na počítačovou simulaci.

„Je pro nás nesmírně vzrušující mířit do Mexika, na zbrusu nový okruh, který má ovšem zároveň tak bohatou tradici,“ říká Paul Hembery. 

„Nominace směsí pro nový okruh se neobejde bez otazníků, ale simulace – jedna z nejdůležitějších oblastí vývoje technologií v F1 – je velice přesná, ačkoli je nevyhnutelné, abychom se v prvním roce na novém okruhu přiklonili ke konzervativnímu výběru. Jako vždy jsou pro Velkou cenu Mexika naším cílem dvě zastávky v boxech, ale nejisté počasí, které bude v tomto týdnu ovlivňovat velkou část Severní Ameriky, je bezpochyby důležitým faktorem.“

„Okruh byl navržen s ohledem na možnosti předjíždění, takže dohromady s různými strategiemi, které se vytříbí po velice důležitých pátečních volných trénincích, je tu jasný potenciál atraktivního závodění, které jezdcům dovolí postupovat startovním polem.“

Největší výzva pro pneumatiky

Nejznámější zatáčkou okruhu je dlouhá rychlá zatáčka na pravou ruku zvaná Peraltada (poslední zatáčka před cílovou rovinkou), ale z bezpečnostních důvodů z původního profilu zůstala pouze polovina. První polovina původní Peraltady je nyní nahrazena technickou pasáží podobnou Motodromu na Hockenheimu.

Rovinka o délce 1,3 km

Okruh leží v největší nadmořské výšce ze všech okruhů kalendáře F1: to má vliv jak na aerodynamiku (auta musí být nastavena na větší přítlak, aby v řídkém vzduchu dosáhla stejného efektu), tak na maximální rychlost. Očekává se, že monoposty s přeplňovanými motory na 1,3 km dlouhé rovince pojedou přes 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Protože poslední Velká cena se na původním okruhu jela v roce 1992, není to pochopitelně relevantní. Nicméně poslední vítěz s pneumatikami Pirelli byl na Autodromo Hermanos Rodriguez v roce 1986 Gerhard Berger s Benettonem, bez zastávky v boxech! Bylo to první vítězství Gerharda Bergera i Benettonu – který je vlastně předchůdcem dnešní stáje Lotus F1 Team.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,3 sekundy na kolo (odhad) Tým Pirelli

Diskuze (1) Další článek: Fotogalerie: Nahlédnutí do historie Grand Prix Mexika