Městské okruhy jsou lepší než ty permanentní, říká Tilke

Když už musí do kalendáře formule 1 přibýt nový okruh, je lepší permanentní nebo městská trať?
Městské okruhy jsou lepší než ty permanentní, říká Tilke

Fanoušci by asi odpověděli, že permanentní okruh, ale podle Tilkeho je lepší městská trať. A na tiskové konferenci FIA na Filipínách hned také odpověděl proč.

„Nestavíme (permanentní) tratě pouze pro špičkové profesionální jezdce,“ řekl Tilke. „Tratě stavíme pro všechny jezdce. To znamená pro amatérské jezdce... pro jezdce, kterému je 60 let a chce si vyzkoušet nějaký závodní vůz nebo velmi výkonný vůz. Pro tyto lidi to musí být bezpečné. Není to jen F1.“

Carey chce po nových destinacích okruhy skvělé pro závodění

Carey chce po nových destinacích okruhy skvělé pro závodění

„Ale jak vidíte v Baku, tohle je trať jen pro profesionální jezdce. Investor permanentní tratě chce trať pro všechny – nejen pro jezdce F1.“

Dalšími městskými okruhy budou zřejmě Miami, Kodaň a Vietnam. A tento výčet nemusí být konečný. Je evidentní, že Liberty chce F1 dostat do měst.

„Trend je jít na městské tratě a to je opravdu dobré pro profesionální sport,“ pokračuje Tilke. 

„Myšlenka je taková, že je to velmi jedinečné, každé město je jedinečné. Pokud jdete do centra měst, nemůžete to srovnávat s jiným okruhem. Máme v současné době v kalendáři tři skutečné městské závody – Monako, Singapur a Baku. Všechny tři jsou tak odlišné a tak jedinečné.“

Podle Tilkeho je to pro série, jako je formule 1, správná cesta.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (19) Další článek: Marc Márquez se svezl ve voze F1. Red Bull přebarvil 6 let starý vůz [galerie]
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.