Merhi už nechce jezdit zadarmo

Španělský pilot má pro příští sezónu jasné cíle.
Merhi už nechce jezdit zadarmo

Roberto Merhi chce v příští sezóně dostávat za závodění ve formuli 1 zaplaceno. Pokud by si nicméně neudržel své místo u Manoru, nevylučuje ani přesun do role testovacího jezdce u některého z předních týmů startovního pole.

Merhi má za sebou svou premiérovou sezónu ve F1. Nejen, že s nekonkurenceschopným manorem kroužil většinou na chvostu pole, od týmu nedostal nic zaplaceno a v pěti závodech v závěru sezónu musel přepustit svou sedačku Alexanderu Rossimu.

Před F1 působil Merhi mimo jiné i dva roky v seriálu DTM, svou budoucnost však vidí v monopostech.

„Nyní je cílem stát se profesionálním závodním jezdcem a závodit někde, kde se nemusím bát, zda v dalším závodě budu ve voze nebo ne. To je teď hlavní,“ řekl Merhi.

„Myslím, že letos to šlo dobře a po výsledcích, které jsem měl v minulosti a nyní, bych rád pokračoval. Určitě podle mě patřím do formulí, ne do něčeho, co má střechu. Mým cílem je proto pokračovat v monopostech.“

„Snažím se zjistit možnosti pro příští rok. V tuto chvíli řešíme několik možností. Pár jich je ve formuli 1 a několik i mimo ní. Je to tu vážně obtížné,“ přiznává Merhi.

Merhiho mrzí, že peníze mají v F1 přednost před talentem

Merhiho mrzí, že peníze mají v F1 přednost před talentem

Šampion Eurosérie formule 3 z roku 2011 by se spokojil také s místem rezervního či testovacího jezdce, ale jen v předním týmu.

„Pokud by to byl nějaký opravdu dobrý tým, tak ano. V dobrém týmu totiž můžete dělat tolik věcí, máte tam simulátor a můžete testovat další vozy. Tohle je také jedna z možností.“

Španěl naopak nemá ani příliš zájem závodit ve formuli E nebo japonské Super formuli. Šampionát elektrických formulí mu připadá příliš pomalý, zatímco v japonské formulové sérii by zaplaceno nedostal, naopak by musel platit on.

„Abych pravdu řekl, ani jsem se na to nedíval, protože tam většinou platí jezdci, než aby dostali oni sami zaplaceno. Toto tedy není ta cesta. V minulosti by Super formule mohla být jednou z možností, teď už ne. Není už tak atraktivní, jako byla před dvěma nebo třemi lety.“

Zamlouvá se mu naopak americký šampionát IndyCar. „Mám rád ty vozy, jsou rychlé. Jediným problémem je, že jsou trochu těžší, mají ale obrovský přítlak a bylo by pěkné je řídit. Dá se to přirovnat k vozům formule Renault 3.5 nebo podobným.“

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: F1 není prioritou, Velká cena Španělska dostane méně peněz od města

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz