Merhi: formule 1, to jsou dnes čtyři šampionáty

Roberto Merhi podle svých slov nemá úplně stejný vůz, jako jeho týmový kolega. Pro Španělka může být domácí velká cena tou poslední
Merhi: formule 1, to jsou dnes čtyři šampionáty

„Nemám žádnou představu o budoucnosti po španělské Grand Prix,“ uvedl Merhi pro El Confidencial. „Momentálně jsem oficiálním závodním jezdcem, uvidíme, co přijde potom.“

Will Stevens zatím Merhiho poráží, v Bahrajnu mezi nimi byl velký rozdíl. El Confidencial uvádí, že zatímco Stevens přinesl do týmu 3 miliony euro, Merhi jezdí bez sponzorských peněz. Novináři se ho proto zeptali, zda dostává jiný materiál. „Ano, existuji rozdíly, hlavně u motoru. Auta jsou kompletní, ale jsou tam i díly z loňského roku. Myslím, že na tom mém chybí něco v porovnání s tím druhým.“ 

Je ovšem otázkou, zda by rozdíl mezi vozem Stevense a Merhiho mohl být právě v oblasti pohonné jednotky. Je možné, že odpověď nebyla dobře pochopena a Merhi myslel rozdíl mezi jeho pohonnou jednotkou a novou pohonnou jednotkou Ferrari.

Merhiho některé věci v F1 překvapily. „Momentálně to vypadá, jako by existovaly čtyři úrovně formule 1, čtyři mistrovství. Existuje mnoho rozdílů mezi motory, přítlakem a trakcí.“

Španělovi se na F1 nelíbí, že i když to je královna motorsportu, musí šetřit pneumatiky. Ve formuli Renault 3.5, kde stále závodí, na to prý může tlačit mnohem více. Většinu času navíc tráví nastavováním věcí na volantu. „Formule 1 má osm převodových stupňů a mnohem větší výkon, ale v zatáčkách je to prakticky stejné možná i horší.“

Také atmosféra prý není taková, jako v jiných sériích. „Lidé udělají svou práci a jdou domů. Není to jako v motokárách nebo v jiných soutěžích, kde je vše mnohem více familiární.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Häkkinen si není jistý, zda si má Ferrari nechat Räikkönena

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt