Mercedes zvolené strategie nelituje, snažil se překonat Alonsa

Sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětlil, proč se jeho tým rozhodl v Singapuru pro odlišnou strategii, než měli Alonso a Räikkönen.
Mercedes zvolené strategie nelituje, snažil se překonat Alonsa

Vedení německé stáje určilo, že během výjezdu safety caru nepovolá své jezdce na výměnu pneumatik, což se později ukázalo jako chyba. Ale Wolff nelituje.

"S odstupem času je vždy snadné říct, že jsme měli udělat tohle," uvedl. "Ano v tu dobu bylo správné zajet s Lewisem do boxů, když jsme viděli Fernanda jet do boxů, ale také by to znamenalo, že bychom Fernanda neporazili díky strategii, a v tu dobu zbývalo 35 kol a my jsme neměli pocit, že to dokážeme (jinak). Měli jsme pocit, že to nikdo jiný nedokáže."

"Myslím, že ostatní trochu zariskovali (zajetím do boxů pod safety carem a vydržením na trati až do konce). Kimi doháněl velkou ztrátu, takže to museli udělat, a myslím, že Stefano (Domenicali - šéf Ferrari) řekl, že museli zariskovat a tentokrát to vyšlo."

Že risk s brzkou zastávkou a dlouhým posledním stintem Alonsovi a Räikkönenovi vyšel, je podle Wolffa dáno také tím, že safety car zůstal na trati dlouho.

"Nám to nepomohlo. Ale i tak zbývalo hodně kol. Bylo vidět, že mezi správným a špatným rozhodnutím byla velmi tenká hranice, protože kdyby závod trval o tři kola déle, všechno mohlo být jinak."

"Ale také jsme byli ve velkém provozu. Jak jsem řekl, je snadné být chytrý s odstupem času. Ale hodně lidí muselo riskovat, mclareny musely riskovat, saubery musely riskovat, a předjet všechny tyto lidi je náročné. Hodně se z toho poučíme."

Pro Mercedes to sice byla další ne zcela využitá příležitost, ale Wolff zůstává s letošní sezónou i nadále spokojený.

"Někdy jsme zklamaní třetím a čtvrtým místem, jako ve Spa. Ale pak se vrátíte do hotelu a říkáte si: 'Jsem normální?' Letos jsme udělali velký krok. Je to něco, na co můžeme být hrdí."

"Samozřejmě všichni chceme jednoho dne vyhrát šampionát a je dobré, že jsme zvedli laťku. Ale zvednout laťku může být také nebezpečné, protože je mnohem těžší dosáhnout uspokojení."

Diskuze (5) Další článek: Ferrari: Vettela můžou zastavit už jen selhání techniky
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10