Zatímco se před začátkem sezóny Mercedes dušoval, že po lekcích z loňského roku umí čelit výzvám pneumatik lépe, po prvním závodě už si to nemyslí.
Před Grand Prix Austrálie prohlásil technický ředitel Mercedesu Bob Bell, že i když se s letošním obutím nepracuje snadno, tým mu rozumí lépe než tomu loňskému.
"Myslím, že máme solidní auto, základ se zdá být dobrý. Porozumět pneumatikám je ještě těžší než loni," uvedl nové stanovisko Mercedesu Toto Wolff v rozhovoru s Adamem Cooperem.
"Jeden lotus vyhrál závod, druhý skončil desátý. S námi to na začátku vypadalo dobře na měkčí směsi, protáhli jsme jejich výdrž, ale na tvrdší pak pneumatiky najednou odpadaly."
Mercedesu proto nezbývá, než se dál učit pracovat s pneumatikami, které se meziročně výrazně změnily.
"Co se týče strategie a zacházení s pneumatikami, je třeba se naučit hodně lekcí," uznal Wolff. "Na měkčí pneumatice nám to v prvních kolech jelo velmi dobře a zdálo se, že cestou vpřed je strategie dvou zastávek v boxech, ale tvrdší směs nefungovala."
"Práce, kterou jsme odvedli přes zimu, je dobrá. Teď musíme zůstat soustředění a dál pracovat. Zdá se, že patříme mezi pět top týmů, a to byl můj osobní cíl."
Závod v Melbourne naznačil, o čem můžou týmy uvažovat. "Zajímavé je, že vítěz startoval sedmý, a vůz z pole position skončil třetí, přičemž se hodně trápil s pneumatikami. Dá se říct, že každé auto má jisté charakteristiky nebo jistou DNA? Možná."
"Mezi to, co je třeba se naučit, může patřit ještě větší obětování sobotního výsledku ve prospěch toho nedělního, co se nastavení týče. To podle mě uvidíme v příštích několika závodech u všech týmů."