Mercedes zatím dokončil všechny závody. Wolffa to nechává chladným | Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Mercedes zatím dokončil všechny závody. Wolffa to nechává chladným

Ve srovnání s Ferrari a Red Bullem se Mercedesu v letošní sezóně formule 1 technické problémy zatím vyhýbají.

Lewis Hamilton a George Russell zatím dokončili všechny letošní závody a Mercedes je tak jediným týmem, který dojel do cíle všech letošních velkých cen s oběma vozy. Kromě jezdců Mercedesu dokončil zatím všechny závody už jen Esteban Ocon z Alpinu.

Naopak další přední týmy Red Bull a Ferrari už letos, zejména na začátku sezóny, postihly technické problémy.

Obhájce titulu Max Verstappen musel odstoupit ze závodů v Bahrajnu (palivová pumpa) a Austrálii (únik paliva), zatímco jeho týmový kolega Sergia Pérez nedojel v Bahrajnu také po problémech s palivovou pumpou a v Kanadě jej ze závodu vyřadila porucha převodovky.

U Ferrari nedojel Carlos Sainz letos už třikrát. Dvakrát po incidentu, po kterém zůstal zahrabaný ve štěrku (v Austrálii a Imole) a jednou kvůli problému s hydraulikou, když nedojel v Baku. V Ázerbájdžánu nedokončil ani Charles Leclerc po problémech s motorem, které jej vyřadily také z podniku ve Španělsku.

Šéfa Mercedesu Tota Wolffa těší, že vozy jeho týmu zatím dokončily všechny závody, v očekáváních ale zůstává opatrný.

„Je vtipné, že oba týmy neustále zastavují se svými vozy. Nemůžete z toho ale mít radost, protože se to může velmi rychle obrátit opačným směrem,“ řekl Wolff.

„S naší spolehlivostí jsme spokojeni. Když se podíváme na to, jak jsme na tom byli s motorem vloni, byl to jiný fenomén (a spousta problémů). Proto nechci být nadšený příliš brzy.“

Leclerc přišel kvůli technickým problémům o velké množství bodů, které mohl získat. Šéf Ferrari Mattia Binotto si ale nemyslí, že letošní titul rozhodnou pouze technické problémy.

„Spolehlivost je rozhodně důležitá, stejně důležitá jako výkonnost, nemyslím si ale, že to bude jediný faktor,“ řekl Binotto po závodě v Kanadě.

„Myslím, že dalším je vývoj od teď až do konce sezóny, stejně jako rozpočtový strop a pak konečně spolehlivost.“

Ve F1 jsou letos zcela nové monoposty. Pohonné jednotky ale zůstávají stejné až do roku 2026. Ferrari podle Binotta ale přes zimu postavilo celý nový vůz.

„Pohonná jednotka je ve srovnání s minulostí zcela nová a problém je v tom, že jde o začátek projektu. Navíc jsou tu omezení ve využití dyna, které v minulosti nebyly, takže na dynamometru nemůžete jet tolik. Jsme omezení, což znamená, že zkoušky jsou komplikovanější.“

Doporučujeme

Články odjinud