Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

FIA týmy nedávno informovala o nové technické směrnici, podle které musí dodavatelé poskytovat svým zákaznickým týmům stejný hardware a software. Pokud se zákazníci nerozhodnou jinak, musí jim dodavatelé poskytovat také stejné palivo a olej.

V paddocku se začalo mluvit o tom, že toto nařízení je spíše než na Ferrari a Renault mířeno na Mercedes, který dodává pohonné jednotky Force Indii a Williamsu. Wolff si však nemyslí, že si jejich zákaznické týmy stěžovaly u FIA.

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

„Nemyslím si, že by to prosazoval některý z našich zákazníků,“ řekl Wolff Autosportu. „Pro nás to není důležité, protože už nějakou dobu existují pravidla o tom, že musíte zákazníkům z hlediska pohonných jednotek dodávat stejný hardware a software, a to jsme vždy dělali.“

Podle Wolffa měly oba týmy vždy stejné podmínky jako tovární tým. Mezi to patří například i přístup k speciálním kvalifikačním módům motoru.

„Stejné režimy pro zákazníky a nás. Nikdy tu nebyly žádné rozdíly,“ dodává Wolff.

„Mají povolený stejný počet kilometrů jako tovární tým, není v tom vůbec žádný rozdíl. Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud tam bylo nějaké podezření, určitě to nebylo něco, co by na nás mělo nějaký dopad.

Věříme také, že sdílením módů mezi šest vozů se naučíte mnohem více, než aby zákaznické týmy a tovární tým jely s rozdílnou specifikací motoru.“

Wollf na závěr dodal, že rozdíly není třeba hledat ani v palivu. „Ne, nikdy. I tady je filozofie stejná. Všichni využíváme stejné palivo, protože naše motory kalibrujeme jen na jednu specifikaci paliva.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Magnussen by chtěl odchodu z F1 vyzkoušet IndyCar

15. ledna | Romain Grosjean by mohl letos závodit v IndyCar. Je spojován s týmem Dale Coyne Racing
15. ledna | Zatímco Leclerc je v karanténě, Sainz je v Maranellu. Poprvé usedne do simulátoru Ferrari.
15. ledna | Junioři Red Bullu Jüri Vips a Liam Lawson budou ve formuli 2 jezdit za tým Hitech. Ve formuli 3 pak budou za stejný tým jezdit další junioři Red Bullu Jak Crawford Ajumu Isawa.
14. ledna | Kevin Magnussen se stal otcem, narodila se mu dcera Laura.