Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

FIA týmy nedávno informovala o nové technické směrnici, podle které musí dodavatelé poskytovat svým zákaznickým týmům stejný hardware a software. Pokud se zákazníci nerozhodnou jinak, musí jim dodavatelé poskytovat také stejné palivo a olej.

V paddocku se začalo mluvit o tom, že toto nařízení je spíše než na Ferrari a Renault mířeno na Mercedes, který dodává pohonné jednotky Force Indii a Williamsu. Wolff si však nemyslí, že si jejich zákaznické týmy stěžovaly u FIA.

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

„Nemyslím si, že by to prosazoval některý z našich zákazníků,“ řekl Wolff Autosportu. „Pro nás to není důležité, protože už nějakou dobu existují pravidla o tom, že musíte zákazníkům z hlediska pohonných jednotek dodávat stejný hardware a software, a to jsme vždy dělali.“

Podle Wolffa měly oba týmy vždy stejné podmínky jako tovární tým. Mezi to patří například i přístup k speciálním kvalifikačním módům motoru.

„Stejné režimy pro zákazníky a nás. Nikdy tu nebyly žádné rozdíly,“ dodává Wolff.

„Mají povolený stejný počet kilometrů jako tovární tým, není v tom vůbec žádný rozdíl. Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud tam bylo nějaké podezření, určitě to nebylo něco, co by na nás mělo nějaký dopad.

Věříme také, že sdílením módů mezi šest vozů se naučíte mnohem více, než aby zákaznické týmy a tovární tým jely s rozdílnou specifikací motoru.“

Wollf na závěr dodal, že rozdíly není třeba hledat ani v palivu. „Ne, nikdy. I tady je filozofie stejná. Všichni využíváme stejné palivo, protože naše motory kalibrujeme jen na jednu specifikaci paliva.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (27) Další článek: Magnussen by chtěl odchodu z F1 vyzkoušet IndyCar
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
22. října | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
22. října | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00