Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

FIA týmy nedávno informovala o nové technické směrnici, podle které musí dodavatelé poskytovat svým zákaznickým týmům stejný hardware a software. Pokud se zákazníci nerozhodnou jinak, musí jim dodavatelé poskytovat také stejné palivo a olej.

V paddocku se začalo mluvit o tom, že toto nařízení je spíše než na Ferrari a Renault mířeno na Mercedes, který dodává pohonné jednotky Force Indii a Williamsu. Wolff si však nemyslí, že si jejich zákaznické týmy stěžovaly u FIA.

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

„Nemyslím si, že by to prosazoval některý z našich zákazníků,“ řekl Wolff Autosportu. „Pro nás to není důležité, protože už nějakou dobu existují pravidla o tom, že musíte zákazníkům z hlediska pohonných jednotek dodávat stejný hardware a software, a to jsme vždy dělali.“

Podle Wolffa měly oba týmy vždy stejné podmínky jako tovární tým. Mezi to patří například i přístup k speciálním kvalifikačním módům motoru.

„Stejné režimy pro zákazníky a nás. Nikdy tu nebyly žádné rozdíly,“ dodává Wolff.

„Mají povolený stejný počet kilometrů jako tovární tým, není v tom vůbec žádný rozdíl. Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud tam bylo nějaké podezření, určitě to nebylo něco, co by na nás mělo nějaký dopad.

Věříme také, že sdílením módů mezi šest vozů se naučíte mnohem více, než aby zákaznické týmy a tovární tým jely s rozdílnou specifikací motoru.“

Wollf na závěr dodal, že rozdíly není třeba hledat ani v palivu. „Ne, nikdy. I tady je filozofie stejná. Všichni využíváme stejné palivo, protože naše motory kalibrujeme jen na jednu specifikaci paliva.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (27) Další článek: Magnussen by chtěl odchodu z F1 vyzkoušet IndyCar
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10