Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

FIA týmy nedávno informovala o nové technické směrnici, podle které musí dodavatelé poskytovat svým zákaznickým týmům stejný hardware a software. Pokud se zákazníci nerozhodnou jinak, musí jim dodavatelé poskytovat také stejné palivo a olej.

V paddocku se začalo mluvit o tom, že toto nařízení je spíše než na Ferrari a Renault mířeno na Mercedes, který dodává pohonné jednotky Force Indii a Williamsu. Wolff si však nemyslí, že si jejich zákaznické týmy stěžovaly u FIA.

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

„Nemyslím si, že by to prosazoval některý z našich zákazníků,“ řekl Wolff Autosportu. „Pro nás to není důležité, protože už nějakou dobu existují pravidla o tom, že musíte zákazníkům z hlediska pohonných jednotek dodávat stejný hardware a software, a to jsme vždy dělali.“

Podle Wolffa měly oba týmy vždy stejné podmínky jako tovární tým. Mezi to patří například i přístup k speciálním kvalifikačním módům motoru.

„Stejné režimy pro zákazníky a nás. Nikdy tu nebyly žádné rozdíly,“ dodává Wolff.

„Mají povolený stejný počet kilometrů jako tovární tým, není v tom vůbec žádný rozdíl. Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud tam bylo nějaké podezření, určitě to nebylo něco, co by na nás mělo nějaký dopad.

Věříme také, že sdílením módů mezi šest vozů se naučíte mnohem více, než aby zákaznické týmy a tovární tým jely s rozdílnou specifikací motoru.“

Wollf na závěr dodal, že rozdíly není třeba hledat ani v palivu. „Ne, nikdy. I tady je filozofie stejná. Všichni využíváme stejné palivo, protože naše motory kalibrujeme jen na jednu specifikaci paliva.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (27) Další článek: Magnussen by chtěl odchodu z F1 vyzkoušet IndyCar
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo