Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Mercedes: Zákazníkům dáváme stejné motory jako máme my

FIA týmy nedávno informovala o nové technické směrnici, podle které musí dodavatelé poskytovat svým zákaznickým týmům stejný hardware a software. Pokud se zákazníci nerozhodnou jinak, musí jim dodavatelé poskytovat také stejné palivo a olej.

V paddocku se začalo mluvit o tom, že toto nařízení je spíše než na Ferrari a Renault mířeno na Mercedes, který dodává pohonné jednotky Force Indii a Williamsu. Wolff si však nemyslí, že si jejich zákaznické týmy stěžovaly u FIA.

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

„Nemyslím si, že by to prosazoval některý z našich zákazníků,“ řekl Wolff Autosportu. „Pro nás to není důležité, protože už nějakou dobu existují pravidla o tom, že musíte zákazníkům z hlediska pohonných jednotek dodávat stejný hardware a software, a to jsme vždy dělali.“

Podle Wolffa měly oba týmy vždy stejné podmínky jako tovární tým. Mezi to patří například i přístup k speciálním kvalifikačním módům motoru.

„Stejné režimy pro zákazníky a nás. Nikdy tu nebyly žádné rozdíly,“ dodává Wolff.

„Mají povolený stejný počet kilometrů jako tovární tým, není v tom vůbec žádný rozdíl. Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud tam bylo nějaké podezření, určitě to nebylo něco, co by na nás mělo nějaký dopad.

Věříme také, že sdílením módů mezi šest vozů se naučíte mnohem více, než aby zákaznické týmy a tovární tým jely s rozdílnou specifikací motoru.“

Wollf na závěr dodal, že rozdíly není třeba hledat ani v palivu. „Ne, nikdy. I tady je filozofie stejná. Všichni využíváme stejné palivo, protože naše motory kalibrujeme jen na jednu specifikaci paliva.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (27) Další článek: Magnussen by chtěl odchodu z F1 vyzkoušet IndyCar
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.
17. října | Kimi Räikkönen dnes slaví 39. narozeniny...
16. října | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10