Mercedes vysvětlil problémy s baterií, které rozzlobily Hamiltona  | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Mercedes vysvětlil problémy s baterií, které rozzlobily Hamiltona

Lewis Hamilton si během souboje s Verstappenem stěžoval na svou baterii. Verstappen ho po undercutu předjel a Hamilton mu nemohl předjetí vrátit.

Mercedes se pokusil o undercut na Verstappena. Pomohl mu nechtěně také Kubica, který Verstappena zdržel v boxech. Hamilton se dostal před Verstappena, ale ten mu předjetí brzy vrátil. Na Verstappenův manévr už Hamilton nedokázal reagovat. Skoro to vypadalo, jako kdyby měl v útrobách svého vozu motor GP2, jak by řekl jeho bývalý týmový kolega.

Hamilton si ihned stěžoval na svou baterii. „No tak chlapci, dejte mi informace, když je ta zatracená baterie mrtvá. Do prd***, “ řekl Hamilton v týmovém rádiu.  

V dalším kole si Hamilton i nadále stěžoval na ztráty výkonu. Ozval se mu inženýr Peter Bonnington. „Myslím, že je to efekt Strat 8. V průběhu kola se vrátíme na úroveň Strat 7.“

Hamilton se poté zeptal, zda má problém s motorem. Bonnington reagoval, že ne: „Myslím, že je vše v pořádku, ale teploty jsou vysoké, je to trochu horké. Stále jste v režimu Strat 8.“

Zkratkami Strat 7, 8 se myslí různé motorové režimy. „U Lewisovy baterie nebyl žádný problém s hardware,“ řekl Andrew Shovlin na tradičním pozávodním videu. 

„Jakmile začala sekvence undercutu, přešli jsme do režimu, při němž jsme z baterie těžili výkon. Tak tomu bylo v dojezdovém kole. Pohonná jednotka začne spotřebovávat energii rychlostí, která není udržitelná.“

Podle Bonningtona byla energie z baterie jednoduše vyčerpána, a proto Hamilton pociťoval ztráty výkonu. 

„Věděli jsme, že do pokusu o undercut musíme dát absolutně všechno. Tento týden uděláme analýzu, zda je způsob využívání energie efektivní a zda jsme nemohli udělat něco lépe, aby nás Max nepředjel.“

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud