Mercedes vysvětlil party mód. Kvalifikační režim nasazuje jen občas

Před prvním závodem letošní sezóny se Lewis Hamilton pochlubil existencí párty módu, který dočasně zvyšuje výkon motoru Mercedes. Na tiskové konferenci po kvalifikaci jeho existenci popřel. Mercedes nyní vše vysvětluje.
Mercedes vysvětlil party mód. Kvalifikační režim nasazuje jen občas

Mercedes je od roku 2014 velmi úspěšný v kvalifikacích. Před druhou nebo třetí části dokáže ve svém motoru najít nějaký ten koník navíc. V Austrálii z toho bylo sedm desetin na zbytek pole. 

Před GP Bahrajnu tým odhalil podrobnosti o slavném „party módu“. Mercedes prý využívá po velkou část každé relace (trénink, kvalifikace, závod) jen jeden režim. 

Ferrari v tiskové zprávě vrátilo Hamiltonovi jeho sobotní poznámky

Ferrari v tiskové zprávě vrátilo Hamiltonovi jeho sobotní poznámky

Důležitá jsou samozřejmě slova „po velkou část“. Z pohonné jednotky lze na krátkou dobu získat více energie. V případě Mercedesu bude klíč v oblasti motorgenerátorů MGU-K a MGU-H.

V různých režimech pracují motorgenerátory s energií a jejím uvolňováním různými způsoby. „Plné nasazení“ Mercedes přiznává u startu závodu.

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Kvalifikační režim nepoužívá každou sobotu

Kvalifikační režim prý Mercedes používá jen občas. „Je vyžadován na několik málo závodních víkendů a používání se liší v závislosti na konkurenčním kontextu – někdy se tento kvalifikační režim použije během kvalifikace, někdy až v závěrečné Q3.“

V závodě je někdy naopak pohonná jednotka přepnuta do konzervativního módu. „Lewis Hamilton i Valtteri Bottas změnili své závodní módy na nižší výkony v průběhu australské grand prix,“ uvedl Mercedes.

Stalo se tak v době, kdy byli zaseknutí v provozu a turbulentní vzduch z vozů před nimi bránil správnému ochlazování motoru, kterému hrozilo přehřátí. Podobně je snížen výkon v době, kdy jede vůz za safety carem.

Zákazníci dostali fázový dokument

Letos došlo k úpravě pravidel, takže výrobce musí poskytnout zákazníkům stejný motor, jaký používá on sám. Mercedes vysvětlil, že zákazníci dostávají „fázový dokument“ – speciální instrukce, které musí dodržovat, aby motor zvládl předepsaný počet kilometrů. 

„Dokument definuje limity, ve kterých může být pohonná jednotka použita během každého závodního víkendu.“

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Zákazníci musí dostat stejné motory jako tovární tým, nařídila FIA

Foto: Getty Images / Clive Mason 

Další článek: Haas chce letos vyvíjet vůz celou sezónu

12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.