Mercedes vysvětlil, jak funguje během závodu rádiová komunikace

Sportovní ředitel Mercedesu Ron Meadows vysvětlil, jak se mistrovský tým vypořádává s omezenou rádiovou komunikací ve formuli 1.
Mercedes vysvětlil, jak funguje během závodu rádiová komunikace

Mezinárodní automobilová federace (FIA) před letošní sezónou ještě zpřísnila pravidla o tom, co mohou inženýři přes vysílačku říkat svým jezdcům. Chce tak piloty přinutit, aby vůz ovládali samostatněji.

O tomto tématu se opět začalo mluvit po Velké ceně Evropy v Baku, kde měli oba jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a Nico Rosberg na svých vozech problém s nastavením motoru. A ačkoliv tým věděl, co je s jejich vozy W07 špatně, pilotům to říct nemohl. 

„Pro rok 2016 je to mnohem přísnější než v předchozích sezónách, a to z pohledu režimů motoru, režimu převodovky a startovní procedury,“ řekl Meadows v nejnovějším díle Silver Arrows Show. „To je důvod, proč můžeme vidět takové rozdíly na startu závodu a ve výkonnosti.“

Jak bezradný Hamilton hledal chybu v nastavení

Jak bezradný Hamilton hledal chybu v nastavení

„Ze všeho nejdřív se musíme ujistit, že jezdci přes rádio ve spěchu neřekneme něco, čím bychom se pak mohli dostat do potíží. “

„Pokud potřebujeme sdělit něco, co není možné v rámci pravidel, musíme z boxové zdi promluvit k ředitelství závodu a požádat (ředitele závodu) Charlieho Whitinga.“

„Jakmile přijdeme na problém a pochopíme ho, musíme mu poslat papír s daty o tom, kde jsme, a mluvit s různými inženýry od nás a od FIA o tom, jaké kroky musíme podniknout, abychom problém vyřešili.“

„Musíme mu dokázat, že je to z pohledu bezpečnosti kritické nebo že je zde velká šance na to, že vůz bez této komunikace nedokončí závod, a on (Whiting) se rozhodne.“

Sami jste si zvolili omezení rádiové komunikace, reaguje Todt

Sami jste si zvolili omezení rádiové komunikace, reaguje Todt

„(V Baku) jsme také mluvili s lidmi v Brixworthu a Brackley, stejně jako s inženýry vzadu v garáži a závodními inženýry, snažili jsme se spolu přijít na to, co je tam za problém. Jakmile jsme to zjistili, bylo to o tom pokusit se to říct Lewisovi.“

Na otázku, co může Mercedes do budoucna udělat, aby se zabránilo podobným problémům, Meadows dodal: „Je to jen o lepším pochopení pravidel a toho, na co se vlastně můžete zeptat, jelikož v tomto momentu je to docela subjektivní a není možné udělat kompletní seznam toho, co můžete a nemůžete říct.“

„Ten seznam je každý týden aktualizován. Charlie nechce nikomu v ničem bránit. Chce, aby všichni jezdci dokončili závod, ale nechce, abychom za ně ovládali vůz.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: S dobrým nastavením může Haas dotáhnout Toro Rosso

20:34 | BBC: Hamiltona by měl nahradit Russell. Je to preferovaná volba. Tým spekulace nekomentuje.
15:58 | Stoffel Vandoorne dostal dnes v 7 ráno zprávu, že je Hamilton pozitivní a bude to za hodinu oznámeno. Míří do Bahrajnu, ale zatím neví, zda pojede. Vandoorne měl letět do Bahrajnu po testech formule E ve Valencii tak jako tak...
12:31 | Steiner také uvedl, že by se Romain Grosjean rád zúčastnil Grand Prix Abú Dhabí.
12:28 | Romain Grosjean zůstane další noc v nemocnici kvůli léčbě popálenin rukou.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10