Letošní předsezónní testování je v porovnání v minulými roky výrazně kratší.
Mercedes se domnívá, že již nebude mít příliš možností upravit svůj nový monopost mezi předsezónními testy a úvodní Velkou cenou Austrálie.
Tým obhájců titulu mistrů světa tak v pondělí k prvním testům vyjede s vozem, jehož specifikace bude velice blízká té pro start samotné sezóny, jak prozradil technický ředitel stáje Paddy Lowe.
Důvodem je výrazné zkrácení předsezónních testů. Letos se totiž v porovnání s minulými lety bude testovat pouze dvakrát po čtyřech dnech. První závod v australském Melbourne pak přijde už o dva týdny později.
„Nyní jsme se dostali na nové minimum z pohledu zimního testování, máme dvě série po čtyřech dnech,“ řekl Lowe.
„Je to něco, na co se tým připravoval tak, že vytvořil lepší design a podstoupil lepší přípravu a testování ve vývojové laboratoři, abychom byli v co nejlepší pozici a mohli se vrhnout na trať.
Co je v roce 2016 odlišné, není ani tak to, že máme jen dva testy, ale že jsou oba tak blízko prvnímu závodu sezóny. To výrazně zredukovalo rozsah, v jakém můžeme auto upravit mezi představenou verzí a verzí pro první závod.
Tohle okénko je nyní velice malé, což snižuje počet potenciálních úprav před víkendem úvodní velké ceny.“
Vzhledem ke skutečnosti, že technická pravidla se před letošní sezónou příliš nezměnila, vypadá nový W07 Hybrid velice podobně loňskému monopostu. Lowe podotkl, že taková situace je logická, letošní vůz je výsledkem miniaturních evolucí v řadě oblastí.
„Je těžké přijít s naprostou revolucí, když pravidla zůstanou z roku na rok prakticky stejná,“ řekl. „Naším cílem je však přinést miniaturní revoluce, kam jen můžeme, byť i jen ve velmi malém kontextu.
Můžeme se například podívat na zcela nové řešení skladby komponent uvnitř vozu nebo koncept zavěšení.
Takže zatímco vůz vypadá velice podobně svému předchůdci zvenku, což je při stabilních pravidlech přirozené, pod pokličkou je poměrně dost malinkých revolucí, které dohromady dávají celkovou evoluci pro novou sezónu.“
Foto: Mercedes