Sobotní závod po dvou nehodách nedokončil, v neděli si však spravil chuť. Stoffel Vandoorne se stal vítězem druhého dramatického závodu formule E v Římě.
V první řadě na startovním roštu tentokrát stáli dva nováčci v elektrickém šampionátu. Pole position vybojoval šampion japonských seriálů Super GT a Super Formula Nick Cassidy s vozem Virgin, z druhé příčky startoval Norman Nato z týmu Venturi.
Po stížnostech na podobu startovní rovinky odstartoval i nedělní závod za safety carem. Po jeho zajetí udržel Cassidy vedení, z první příčky se však neradoval dlouho. V prvním kole po ostrém startu chyboval v jedné ze zatáček a kvůli zajetí do únikové zóny se propadl až na desáté místo.
Novozélandský závodník se na chvostu bodované desítky zapojil do soubojů se Sébastienem Buemim a Nicem Müllerem. Po poskočení na osmou pozici však Cassidyho poslal do bariéry Nissan Olivera Rowlanda a jezdec Virginu definitivně přišel o naději na dobrý výsledek.
Na čele se mezitím před Normana Nata na první a druhou příčku dostali Pascal Wehrlein za volantem Porsche a Stoffel Vandoorne s Mercedesem. Belgičan počkal s útokem až do chvíle, kdy se s týmem rozhodl aktivovat útočný mód. Se zvýšeným výkonem se Vandoorne dostal před Wehrleina a začal si budovat náskok.
Ve středu pole docházelo k dalším kontaktním soubojům, Buemi zapříčinil tvrdý náraz Lucase di Grassiho do bariéry. Brazilský pilot Audi tak ze dvou závodů v Římě nezískal ani bod.
Kvůli troskám di Grassiho monopostu byla vyhlášena plná žlutá fáze. Po restartu závodu zaútočil na druhého Wehrleina Alexander Sims s vozem Mahindra a dokázal získat pozici na úkor historicky nejmladšího šampiona DTM.
Před Pascala Wehrleina se 13 minut před koncem závodu na tři čtvrtě hodiny a jedno kolo dostal i Norman Nato, který tak tým Venturi průběžně vrátil na stupně vítězů.
Konec závodu zdramatizoval René Rast. Druhý pilot Audi nejprve po kontaktu s bariérou zlomil pravé zadní zavěšení a následně nezvládl řízení poškozeného vozu a skončil v bariéře. Ani jedno Audi tak v neděli nebodovalo.
Kvůli zničenému vozu trojnásobného šampiona DTM musel 7 minut před koncem na trať safety car, kvůli čemuž ztratil Stoffel Vandoorne vydobytý pětisekundový náskok na čele. Belgičana to ovšem nemuselo mrzet. Po restartu se v posledním kole udržel na prvním místě a poprvé v této sezoně zvítězil.
Druhý dojel Sims s Mahindrou a třetí Nato ve voze Venturi, jenomže Francouz o premiérové stupně vítězů ve formuli E nakonec přišel. Kvůli překročení maximálního povoleného množství využitelné energie byl vítěz dvou závodů GP2 diskvalifikován. Třetí místo dodatečně získal Wehrlein a tým Porsche.
Po hromadné nehodě v posledním kole nedojel do cíle druhý Mercedes Nycka de Vriese, průběžný lídr šampionátu Sam Bird s Jaguarem a Sébastien Buemi s Nissanem.
Bird má nyní na čele 43 bodů, druhý je jeho stájový kolega z Jaguaru Mitch Evans (39 bodů), na třetí příčku se propadl Robin Frijns z Virginu (34 bodů). Čtvrtý je s 33 body nedělní vítěz Stoffel Vandoorne, elitní pětku uzavírá jeho týmový kolega Nyck de Vries (32 bodů).
Pořadí týmů po čtyřech závodech vede Jaguar (82 bodů) před Mercedesem (65 bodů) a DS Techeetah (46 bodů).
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Stoffel Vandoorne |
Mercedes |
46:52.603 |
23 |
2 |
Alexander Sims |
Mahindra |
0.666 |
23 |
3 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
2.346 |
23 |
4 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
5.018 |
23 |
5 |
Maximilian Günther |
BMW |
5.305 |
23 |
6 |
Mitch Evans |
Jaguar |
5.671 |
23 |
7 |
António Felix da Costa |
DS Techeetah |
6.133 |
23 |
8 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
9.795 |
23 |
9 |
Tom Blomqvist |
NIO |
12.032 |
23 |
10 |
Nico Müller |
Dragon |
12.872 |
23 |
11 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
15.676 |
23 |
12 |
Sergio Sette Camara |
Dragon |
16.009 |
23 |
13 |
Jake Dennis |
BMW |
16.352 |
23 |
14 |
Oliver Turvey |
NIO |
17.134 |
23 |
15 |
André Lotterer |
Porsche |
17.838 |
23 |
16 |
Oliver Rowland |
Nissan |
21.140 |
23 |
17 |
Alex Lynn |
Mahindra |
37.697 |
23 |
18 |
Robin Frijns |
Virgin |
43.103 |
23 |
- |
Norman Nato |
Venturi |
|
23 |
- |
Sam Bird |
Jaguar |
|
22 |
- |
Nyck de Vries |
Mercedes |
|
22 |
- |
Nick Cassidy |
Virgin |
|
21 |
- |
René Rast |
Audi |
|
19 |
- |
Lucas di Grassi |
Audi |
|
7 |