I když se tým Mercedes zlepšuje a po malých krůčcích se svým soupeřům přibližuje, jeho ztráta je velká a není možné ji v dohledné době dohnat.
"Máme asi šestiměsíční ztrátu," cituje šéfa stáje z Brackley Rosse Brawna Autosport. "Kdybychom mohli na vůz aplikovat výsledky vývoje za šest měsíců, byli bychom na tom lépe. Takže o to se snažíme."
Výsledky své práce Mercedes vidí, ale jsou příliš malé. "Po každém závodě děláme analýzu a je zajímavé, že v podstatě tu ztrátu doháníme, pomalu a ne tak rychle, jak bychom chtěli, protože konkurence vpředu je tvrdá, neustále se zlepšuje, a my se snažíme ji dohnat. Ale co se týče čistého času na kolo, když ho očistíte o vliv pneumatik, paliva a takových věcí, ztrátu jsme snížili, ale zatím ne dost."
Mercedes ví, co je na jeho voze špatně. Spoustu věcí už letos nevyřeší, protože jde o konceptuální chyby. "Jsou tu jisté věci, které bychom teď udělali jinak," vysvětloval Brawn. "Difuzor navržený kolem výfuků nebo technologie kolem výfuků jsou asi oblasti, na kterých jsme nezačali pracovat dost brzy, vzhledem k jejich významu. A na voze jsou jisté věci, které jsme neoptimalizovali pro tyto technologie, což bychom jinak udělali. Snažíte se vyvážit aerodynamiku ve vztahu k rozložení hmotnosti, těžišti a takovým věcem."
Mercedes letos posílil bývalý technický ředitel Renaultu Bob Bell. Má za úkol posílit tým po personální stránce, připravuje strukturu pro nové zaměstnance. Mercedes je pod limitem počtu pracovníků, který určuje Dohoda o omezení zdrojů, takže může nabírat, zatímco větší stáje musí počty snižovat.