Jak se mercedesy dostaly do první řady? Podle Wolffa za to mohou nižší teploty (kvalifikace se protáhla do pozdních odpoledních hodin) a jízda v závěsu.
Hamilton i Bottas ve třetí části kvalifikace zastavili na konci boxové uličky, jako když si jezdci trénují start. Ostatní je pak objeli.
Jednalo se o dost neobvyklý manévr, protože start si jezdci zkoušejí v tréninku a při jízdě na startovní rošt před závodem. Určitě ne ve třetí části kvalifikace. Podle Wolffa se jednalo o taktický manévr.
„Vždy se snažíte najít kompromis mezi jízdou v zákrytu a kompromitováním svého výjezdového kola,“ řekl Wolff.
„V Šanghaji jsme viděli, že některá auta nestihla projet cílovou čárou včas (a najet do měřeného kola, pozn. redakce).“
„V každé kvalifikaci jsme jsme viděli jistý vzorec. Všichni čekali, až vyjedeme ven. Tentokrát jsme se rozhodli, že zkusíme něco jiného. Rozhodli jsme se v sobotu ráno.“
Jezdci se střídají v tom, kdo pojede v kvalifikaci jako první. „Tento víkend to byl Lewis, kdo se mohl rozhodnout, kdo pojede jako první a ze zřejmých důvodů se rozhodl, že jako první.pojede Valtteri.“
„Potom jsme ale byli všichni za sebou. Nečekali jsme, že za námi bude tolik aut. Výjezdová kola Lewise a Valtteriho byla ovlivněna. Mohli jste vidět, že Lewis ztratil hodně v prvním sektoru a pak měl opravdu dobrý druhý a třetí sektor.“
„Jízda v zákrytu (tow effect) byl masivní,“ pokračuje Wolff. Pokud podle Wolffa jede vůz za jiným se ztrátou pár sekund, lze v Baku získat jednu až tři desetiny sekundy na kolo. Pokud je rozdíl těsnější, může to být šest desetin.
„Pro Vettela to byla dvojitá pohroma. Byl venku sám, neměl žádný zákryt a teploty vzduchu a tratě nám začaly vyhovovat. Čím chladněji bylo, tím lépe naše auto fungovalo.“
Foto: Getty Images / Charles Coates