Mercedes v horkém Rakousku kulhal. Kvůli Achillově patě

Třetí a páté místo. Co by za to některé týmy daly? Pro Mercedes byl ovšem výsledek Rakouské grand prix zklamáním.
Mercedes v horkém Rakousku kulhal. Kvůli Achillově patě

Hamiltonův závod ovlivnila dlouhá zastávka kvůli výměně předního křídla. Mercedes měl však daleko větší problém, se kterým se může potýkat i v dalších týdnech.

„Z pohledu fanoušků to byl opravdu vzrušující závod, na který byla radost se dívat, ale z pohledu našeho týmu to byl náročný den,“ řekl Toto Wolff.

„Už před závodem jsme říkali, že vysoké teploty pro nás budou obrovskou výzvou a ukázalo se, že to byla pravda. Naše Achillova pata byla odhalena. Oba jezdci se v těchto neuvěřitelně horkých teplotách potýkali s přehříváním. Museli jsme otevřít celou karoserii, snížit výkon motoru a na dlouhých rovinkách dělat lifting and coasting (jezdec dá nohu z plynu dříve, než začne brzdit, pozn. redakce).“

Bottas: V závodě jsem nemohl využít lepších módů motoru

Bottas: V závodě jsem nemohl využít lepších módů motoru

Podle Wolffa Mercedes ví dlouhodobě, že má problém s chlazením. „Věděli jsme, že je to Achillova pata. Tento problém si neseme od začátku sezóny.“

„Nemohli jsme s našim vozem útočit a ani se bránit. Jen jsme se ho snažili udržet naživu a správně ho chladit.“

Wolff našel i pozitiva. „I tak jsme získali dobré body a podařilo se nám zajet dobré časy na kolo.“

„Je však jasné, že musíme řešit problémy s chlazením pro nadcházející horké evropské závody. Jak říkáme: ve špatné dny se toho naučíme nejvíce, abychom se vrátili silnější.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Masi vysvětlil, proč jsme na rozhodnutí stewardů čekali tak dlouho

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10