Max Verstappen sice se svou kvalifikací nebyl úplně spokojený, ale realita je taková, že jeho náskok na oba jezdce Mercedesu byl v sobotu větší než o týden dříve.
Před týdnem získal pole position s časem 1:03.841. Jezdilo se však na pneumatikách C4. Pro tento víkend jsou směsi o stupeň měkčí. Ve třetí části kvalifikace jezdili jezdci na C5, která má být podle Pirelli o 0,7 s rychlejší.
Potenciálně tak mohla mít pole position hodnotu okolo 1:03.200, ale realita je většinou trochu odlišná od predikcí Pirelli a to zejména v čase na jedno kolo. Verstappen, který s Q3 nebyl spokojený, zajel čas 1:03.720, což znamená o 0,121 sekundy rychlejší. Sergio Pérez dokázal zrychlit o 0,178 sekundy.
Zajímavé je však srovnání s časem nejrychlejšího Mercedesu. V kvalifikaci na Grand Prix Štýrska ztratil Bottas 0,194 sekundy. Jeho čas měl hodnotu 100,304 % Verstappenova času. Ve včerejší kvalifikaci ztratil Hamilton na Verstappena 0,294 sekundy. Jeho čas měl hodnotu 100,461 %. Mercedes totiž zrychlil jen o 0,021 sekundy.
Dobré zlepšení předvedl Lando Norris, který svůj čas oproti minulé kvalifikaci zlepšil o 0,352 sekundy.
„Myslím, že právě na pneumatikách C5 bojujeme s výkonem,“ řekl Toto Wolff.
„Je vidět, že McLaren a Lando jsou na tom na této konkrétní směsi zřejmě velmi dobře a my jsme s tím bojovali a měli jsme pocit, že i v kvalifikaci jsme na C5 podávali slabší výkon. Přesto je tu docela dost poznatků a odstup od Maxe není nijak šokující.“
Podle Wolffa není vyloženě jasné, kde Mercedes ztrácí. „Potřebujeme prostě celkově zvýšit výkon v každé oblasti. Není to jen šasi, ale také pohonná jednotka. Prostě všude.“
„Ztrácíme čas v první zatáčce, třetí zatáčce, čtvrté zatáčce... nedá se ani určit jedna nebo dvě zatáčky, které jsou zodpovědné za většinu časové ztráty, jsou to drobné kousky všude.“