Mercedes už tuší, proč ztrácí na Red Bull

Mercedes identifikoval oblasti, ve kterých ztrácí na hlavní konkurenty.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Mercedes už tuší, proč ztrácí na Red Bull | Foto: Getty Images / Clive Mason

Mercedes nepochybně také letos postavil velmi silný vůz, se kterým téměř jistě vyhrají jeho jezdci nejeden závod a získají nejedno pole position. Bude to ale stačit na Red Bull? Je to jedna z mnoha otázek před sobotní první kvalifikací. Sezóna je letos dlouhá a co bude platit v sobotu, to nemusí platit v létě nebo na konci letošního klání.

Podle Auto Motor und Sport Mercedes identifikoval tři oblasti, kvůli kterým ztrácí: aerodynamika, pneumatiky a vývoj.

Technický pohled na všech 10 vozů sezóny 2021

Technický pohled na všech 10 vozů sezóny 2021

Red Bull je v poslední roky znám tím, že staví vozy s velkým sklonem – anglicky se tomu říká rake, a pokud budete pozorní, uvidíte to i na televizních záběrech. Zjednodušeně řečeno jsou vozy formule 1 vzadu výše než vpředu. Red bully jsou ale tradičně výše než soupeři – zejména Mercedes nebo Aston Martin.

Vloni se hodně diskutovalo, zda tento koncept není už zastaralý a může vůbec přinést nějaký užitek. Zatím to vypadá, že letošní změny pravidel v oblasti podlahy hrají do karet právě těm, kteří mají vyšší sklon, což je případ Red Bullu ale ne Mercedesu.

Druhým problémem jsou pneumatiky. F1 bude letos používat ty z roku 2019. Nejprve týmy na konci roku 2019 zamítly příchod nových, protože jim nevyhovovaly a následně pro letošní rok došlo kvůli pandemii k odkladu 18palcových pneumatik a nových technických pravidel.

Pneumatiky mají přesto odlišnou konstrukci. Při brzdění, akceleraci a zatáčení se chovají jinak než vloni. Pracovní okno se ještě zmenšilo. Na nerovném asfaltu jako v Bahrajnu se zadní pneumatiky rychleji zahřívají. A to vede k přehřátí a ztrátě přilnavosti zadní nápravy.

Kromě toho Mercedes přes zimu nenašel tolik výkonu jako soupeři. 

„Celkově to pro nás byly tři náročné dny testován,“ řekl Wolff. „W12 nebyl tak stabilní a předvídatelný a nepodával tak dobrý výkon jako některá auta našich konkurentů. Nyní musíme prokázat naši schopnost reagovat. Jakmile skončil třetí den testování, dali jsme hlavy dohromady a začali přemýšlet o tom, jak se za několik dní můžeme do Bahrajnu vrátit silnější.“

Váš názor Další článek: Hodně ho respektuji, říká Sainz o Leclercovi
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
9:38 | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
22:47 | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00