Mercedes upraví displej na volantu Hamiltona, aby mohl lépe restartovat po VSC

Lewis Hamilton si po závodě v Baku stěžoval, že za virtuálním safety carem ztratil čas na Bottase, který pak musel zase dohánět. V závěru závodu už tak na něj nestihl zaútočit.
Mercedes upraví displej na volantu Hamiltona, aby mohl lépe restartovat po VSC

Na rozdíl od skutečného safety caru, ten virtuální závod jen zmrazí a měl by zachovat rozestupy mezi vozy. V konečném důsledku to tak ale není. Jezdec musí pod virtuálním safety carem dodržovat určitý čas, který mu ukazuje volant. Teoreticky se to dá trochu obejít a získat čas k dobru, ale záleží také na dalších okolnostech.

Před vyhlášením VSC kvůli Gaslyho vozu byl rozdíl mezi jezdci Mercedesu pod 2 sekundy. Po jeho skončení to bylo 3,5 sekundy.

Hamilton po závodě uvedl, že na tom musí zapracovat, odvádět lepší práci, ale že problém byl také na displeji volantu a tým provede úpravy. Podrobnosti říct nechtěl.

„Během VSC na konci závodu jste viděli, že Lewis ztratil pár sekund na Valtteriho, což mohlo být rozhodující pro vítězství,“ uvedl šéf stratégů Mercedesu James Vowles v tradičním debrief videu.

„Když VSC končí, jezdec dostane oznámení na displej. Máme možnost ovlivnit, co je zobrazeno a co ne.“

Držet pozice Mercedes jezdcům nenakázal. Já s nimi ani nemluvil, říká Wolff

Držet pozice Mercedes jezdcům nenakázal. Já s nimi ani nemluvil, říká Wolff

„Požádali jsme Lewise, aby provedl řadu změn přepínačů, což je normální při snaze dostat auto do výkonnějšího režimu. Ale při každé změně ztratil povědomí i o tom jaký je delta čas.“

„Dalším faktorem, který k tomu přispěl, bylo to, že pokud jste na rovince, když VSC končí, stačí vám přidat plyn. Sešlápnete plyn a jedete rovně. To ale Lewis nebyl. Nacházel se zrovna v brzdné zóně, což je jedna z nejtěžších situací, protože je velmi těžké modulovat, jak jste na tom s deltou a připravit se na restart po VSC.“

Podle Vowlese Hamilton neudělal žádnou chybu. Byla to jen souhra okolností.„Na naší straně můžeme udělat více práce, aby to bylo lepší, co se displeje týče. Do Barcelony to určitě uděláme. Ale štěstí či smůla v tom, kde pod VSC jste, tady budou vždy.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Vidíme světlo na konci tunelu, říká Williamsová

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00