Mercedes upraví displej na volantu Hamiltona, aby mohl lépe restartovat po VSC

Lewis Hamilton si po závodě v Baku stěžoval, že za virtuálním safety carem ztratil čas na Bottase, který pak musel zase dohánět. V závěru závodu už tak na něj nestihl zaútočit.
Mercedes upraví displej na volantu Hamiltona, aby mohl lépe restartovat po VSC

Na rozdíl od skutečného safety caru, ten virtuální závod jen zmrazí a měl by zachovat rozestupy mezi vozy. V konečném důsledku to tak ale není. Jezdec musí pod virtuálním safety carem dodržovat určitý čas, který mu ukazuje volant. Teoreticky se to dá trochu obejít a získat čas k dobru, ale záleží také na dalších okolnostech.

Před vyhlášením VSC kvůli Gaslyho vozu byl rozdíl mezi jezdci Mercedesu pod 2 sekundy. Po jeho skončení to bylo 3,5 sekundy.

Hamilton po závodě uvedl, že na tom musí zapracovat, odvádět lepší práci, ale že problém byl také na displeji volantu a tým provede úpravy. Podrobnosti říct nechtěl.

„Během VSC na konci závodu jste viděli, že Lewis ztratil pár sekund na Valtteriho, což mohlo být rozhodující pro vítězství,“ uvedl šéf stratégů Mercedesu James Vowles v tradičním debrief videu.

„Když VSC končí, jezdec dostane oznámení na displej. Máme možnost ovlivnit, co je zobrazeno a co ne.“

Držet pozice Mercedes jezdcům nenakázal. Já s nimi ani nemluvil, říká Wolff

Držet pozice Mercedes jezdcům nenakázal. Já s nimi ani nemluvil, říká Wolff

„Požádali jsme Lewise, aby provedl řadu změn přepínačů, což je normální při snaze dostat auto do výkonnějšího režimu. Ale při každé změně ztratil povědomí i o tom jaký je delta čas.“

„Dalším faktorem, který k tomu přispěl, bylo to, že pokud jste na rovince, když VSC končí, stačí vám přidat plyn. Sešlápnete plyn a jedete rovně. To ale Lewis nebyl. Nacházel se zrovna v brzdné zóně, což je jedna z nejtěžších situací, protože je velmi těžké modulovat, jak jste na tom s deltou a připravit se na restart po VSC.“

Podle Vowlese Hamilton neudělal žádnou chybu. Byla to jen souhra okolností.„Na naší straně můžeme udělat více práce, aby to bylo lepší, co se displeje týče. Do Barcelony to určitě uděláme. Ale štěstí či smůla v tom, kde pod VSC jste, tady budou vždy.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Vidíme světlo na konci tunelu, říká Williamsová

13:57 | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.
4. května | Alfa Romeo nasadí Kubicu do pátečního tréninku + testů 18palcových pneumatik Pirelli po víkendu.
3. května | Ve Španělsku bude 1000 fanoušků. Půjde o vylosované členy místního klubu.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00