Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler

Foto: Mercedes, Daimler

 Foto: Mercedes, Daimler
 Foto: Mercedes, Daimler
 Foto: Mercedes, Daimler
 Foto: Mercedes, Daimler
16
Fotogalerie

Mercedes ukázal vůz, kterým bude útočit na šestý titul

Mercedes dnes představil vůz, se kterým se bude pokoušet získat už šestý titul v řadě.

Mercedes už několik dní před prezentací vzbudil velká očekávaní. Postupně totiž odhaloval části vozu, které naznačovaly, že tým radikálním způsobem změní své zbarvení – nebylo však jasné, zda jde o maskovací zbarvení pro testy nebo o revoluční změnu pro celou sezónu.

W10 sice nakonec má nové zbarvení, ale ne tak radikální, jak se nám snažili úřadující šampioni namluvit.

Hned ve středu se W10 také poprvé rozjel. Mercedes absolvuje v Silverstonu filmovací den. Ujet může maximálně 100 km.

„Rok 2019 bude pro nás všechny novou výzvou,“ řekl Toto Wolff. „Pravdla se podstatně změnila.“ Podle Wolffa je nutné začít prakticky od začátku. 

„Sezónu začínáme s nula body, takže nevnímáme nic jako samozřejmost a není zde absolutně žádný pocit, že bychom měli být na čele. Ve skutečnosti platí, že se změnou pravidel pro novou sezónu to může vyjít jakémukoliv týmu a každého tak vnímáme jako potenciální hrozbu.“

Mercedes se už těší na začátek testů a na srovnání simulací s realitou.

Hrozba i příležitost

„Změny pravidel jsou příležitost i hrozba,“ řekl technický ředitel Mercedesu James Allison. „Jsou příležitostí, protože všechny staré předpoklady o tom, co potřebujete, abyste byli rychlí, jsou smeteny ze stolu. Pokud to dokážete chytit za pačesy a jste dostatečně chytří, můžete se s tím vypořádat lépe než ostatní týmy. Jsou hrozbou, protože pokud nejste tak chytří a nevidíte, jak co nejlépe využít těchto nových pravidel, pak budete v nadcházející sezóně určitě trpět.“

Podle Allisona tým pracoval na zavěšení a aerodynamických změnách, aby W10 lépe pracoval s pneumatikami.

Stejný rozvor

„Navzdory výrazným změnám v mnoha oblastech vozu si W10 zachovává i některé vlastnosti svých předchůdců, protože obecná architektura a rozvor kol zůstávají stejné,“ uvádí Mercedes.

Chce jezdit s menším množstvím paliva

V oblasti pohonných jednotek se pravidla příliš neměnila. Týmy zde přesto chtějí najít další výkon k dobru.

„Udělali jsme změny v chladicí architektuře pohonné jednotky, která by snad měla mít aerodynamický přínos pro vůz a také zajistit efektivitu pro pohonnou jednotku,“ řekl šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell.

Mercedes tako zapracoval na efektivitě spalování, MGU-K i MGU-H, turbu a spolupráci mezi komponenty. „Celý systém je nyní schopen pracovat efektivněji a pomáhat s uvolňováním energie v průběhu závodu.“

Nejde ale jen o „železo“. Petronas pracuje na novém palivu. A o něj letos půjde především – konkrétně o jeho množství. Týmy mohou použít 110 kg paliva, což je o 5 kg více než vloni. Ale nemusí. 

„Pokud máte účinný motor s efektivní aerodynamikou a jste připraveni udělat trochu lift and coasting (jezdec pustí plynový pedál dříve než sešlápne brzdu, pozn. redakce), pak máte možnost startovat s méně než 110 kg paliva,“ vysvětlil Cowell.

„Každých 5 kg hmotnosti, které ušetříte, znamená o dvě desetiny rychlejší čas. Stále existuje konkurenční výhoda, pokud vyrobíte efektivní vůz a pohonnou jednotku.“

Doporučujeme

Články odjinud