Mercedes ukázal potenciál hlavně v úvodu

Mercedes ukázal potenciál hlavně v úvodu

Po startu se Němcům za volantem Mercedesů dařilo. Rosberg ale probrzdil přední pneumatiky musel absolvovat dlouhý závěrečný stint a dojel osmý. Schumachera sestřelil z bodované pozice Petrov.

Mercedesu se v Koreji dařilo zejména v úvodu. Nico Rosberg se po prvních zastávkách držel za Jensonem Buttonem na pátém místě, ale nakonec dojel osmý. Michael Schumacher se po startu posunul do první desítky, ale v šestnáctém kole ho zezadu sestřelil Vitalij Petrov.

Rosberg si pochvaloval hlavně rychlost z počátku závodu. "Jakmile jsme přezuli, bylo to obtížné, protože pneumatiky rychle odcházely. Měl jsem pěkné souboje s Jensonem a vozy Ferrari. V prostředním stintu jsem důrazně bránil pozici před Felipem a Fernande, probrzdil jsem si přední pneumatiky a musel do boxů dříve, než jsem očekával," přiznal mladý Němec, který tak na poslední sadě musel absolvovat plných 28 kol. "Na konci už jsem neměl žádnou přilnavost a nedokázal jsem ubránit pozici před Jaimem. Byl to dnes těžký závod, ale jsem spokojen, že jsem získal nějaké body."

Schumacher měl závod slušně rozjetý a litoval předčasného konce. "Je to velká škoda, protože auto bylo v závodním režimu znovu velmi dobré. Získal jsem nějaké pozice, bylo by zajímavé vidět, čeho jsme mohli dosáhnout. Myslím, že jsme určitě mohli bodovat," litoval sedminásobný mistr světa. "Co se týče nehody, Vitalije jsem vůbec neviděl přijíždět. Najednou jsem se roztočil do směru, kam jsem se nechystal. Pak jsem viděl, jak mi padá zadní křídlo. Je to smůla, ale takové věci se stávají, když tvrdě bojujete. Takové je závodění."

Šéf týmu Ross Brawn podotkl, že výsledek neodpovídá potenciálu, který tým na Jeongamu měl. Pochválil Rosberga, jak dokázal v závěrečném stintu šetřit pneumatiky. "Absolvoval s nimi půl závodu. V posledním kole nemohl udržet za sebou Alguersuariho, jehož pneumatiky absolvovaly o deset kol méně. Michael jel dobře, získal pozice, ale pak někdo prostě ve třetí zatáčce zapomněl zabrzdit. Ukázali jsme ovšem naši konkurenceschopnost pro zbývající tři závody sezony," věří zkušený inženýr a stratég.

Podle šéfa Mercedes-Benz Motorsport Norberta Hauga je důležité, že byl Mercedes silný na měkčích pneumatikách s plnou nádrží. "Tam jsme v úvodu sezony ztráceli," připomněl a dodal, že druhé místo Lewise Hamiltona je ve 105. závodě stým pódiovým umístěním osmiválce Mercedes-Benz.

Doporučujeme

Články odjinud