Mercedes údajně staví auto s větším rozvorem než konkurence

Jeden z týmů prý chystá auto s trochu větším rozvorem. Je to Mercedes a jakou výhodu mu to může přinést?
Mercedes údajně staví auto s větším rozvorem než konkurence

Když se začalo pracovat na autech pro příští rok, museli týmy ještě počítat s možností, že dojde k zavedení ochranného oblouku, který má samozřejmě nemalou hmotnost. Z tohoto důvodu týmy předpokládaly, že zvětší rozvor kol kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.

Minimální hmotnost se neustále zvyšuje – nyní má být 722 kg a inženýrům zbývá stále méně z této hmotnosti na závaží pro vyvážení auta. Momentálně je to okolo procenta hmotnosti.

Později došlo k odkladu zavedení svatozáře na rok 2018, takže se i týmy vrátily k trochu více konzervativní hodnotě rozvoru. Podle Auto Motor und Sport tak ale jeden tým neučinil a ponechal si původní rozvor. Mluvíme zde o autě, které by mělo mít rozvor o 20 cm větší než konkurenti.

Andy Green z Force Indie si myslí, že to přinese zajímavé příležitosti pro vývoj v oblasti bočnic (respektive za předními koly). Podle Greena je to oblast, ve které bude probíhat divoký vývoj.

Force India sice týmem s extrémním rozvorem není, ale také prý svůj rozvor zvětšuje. Není to překvapení, protože v současné době má v tomto ohledu nejkratší vůz.

Podle spekulací v paddocku je týmem s extrémním rozvorem Mercedes. Uvidíme příští rok v únoru…

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (9) Další článek: Byli jsme naivní, přiznává Renault
13:12 | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
13:12 | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
11:34 | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.
11. ledna | Pierre Gasly se zúčastní Závodu šampionů. Jede se v Mexiku za týden.