Jeden z týmů prý chystá auto s trochu větším rozvorem. Je to Mercedes a jakou výhodu mu to může přinést?
Když se začalo pracovat na autech pro příští rok, museli týmy ještě počítat s možností, že dojde k zavedení ochranného oblouku, který má samozřejmě nemalou hmotnost. Z tohoto důvodu týmy předpokládaly, že zvětší rozvor kol kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Minimální hmotnost se neustále zvyšuje – nyní má být 722 kg a inženýrům zbývá stále méně z této hmotnosti na závaží pro vyvážení auta. Momentálně je to okolo procenta hmotnosti.
Později došlo k odkladu zavedení svatozáře na rok 2018, takže se i týmy vrátily k trochu více konzervativní hodnotě rozvoru. Podle Auto Motor und Sport tak ale jeden tým neučinil a ponechal si původní rozvor. Mluvíme zde o autě, které by mělo mít rozvor o 20 cm větší než konkurenti.
Andy Green z Force Indie si myslí, že to přinese zajímavé příležitosti pro vývoj v oblasti bočnic (respektive za předními koly). Podle Greena je to oblast, ve které bude probíhat divoký vývoj.
Force India sice týmem s extrémním rozvorem není, ale také prý svůj rozvor zvětšuje. Není to překvapení, protože v současné době má v tomto ohledu nejkratší vůz.
Podle spekulací v paddocku je týmem s extrémním rozvorem Mercedes. Uvidíme příští rok v únoru…
Foto: Getty Images / Mark Thompson