„Některé jejich jízdy vypadají dobře, ostatní méně dobře,“ zhodnotil Vettel formu Mercedesu. Inženýři stříbrných šípů to potvrzují: „Jsou chvíle, kdy jsme rychlí jako Red Bull, a pak zase pomalí.“
Podle Auto Motor und Sport má Mercedes „dvě tváře“. Někdy je jen desetinu až dvě za Ferrari. Jindy padá dolů a ztrácí až sekundu. Pokud to Mercedesu nejede, je na úrovni středu pole a to by mohl být problém, protože to vypadá, že střed pole bude letos blíže k největším třem týmům. Důvody těchto výkyvů? Je to prý o pneumatikách, teplotách a dalších okolnostech.
Nasazení nového velkého balíku na začátku druhých testů byl krokem vpřed. Minulý týden byla největším problémem nestabilita zadní části auta, kterou ale už mají inženýři Mercedesu pod kontrolou.
Mercedes také trápí drolení (graining) pneumatik. S tímto jevem se potýkají i další týmy, ale Mercedes i v době, kdy jsou vyšší teploty. Čím měkčí je pneumatika, tím je problém větší.
Ferrari vozu rozumí
Ferrari chápalo svůj vůz od první chvíle, co ho postavilo na trať. Charles Leclerc řekl, že necítí ve voze žádnou změnu – jednoduše proto, že vůz je dobrý od začátku. Mercedes je naopak ve fázi učení. „Protože náš aerodynamický balíček byl tak velký a je značně nový,“ říkají inženýři.
Nepůjde jen o učení o voze, ale také o zmíněné pneumatiky. Letos mají tenčí běhoun, který byl vloni k dispozici na třech okruzích s novým povrchem. Podle inženýrů mnoha týmů se letos pneumatiky chovají úplně jinak.
Foto: Getty Images / Dan Istitene