Mercedes trápí „šum“ okolo převodovky

Nechybělo moc a některý z mercedesu mohl rozšířit už tak početný seznam jezdců, kteří neviděli cíl Velké ceny Rakouska. Oba vozy trápil problém se senzorem převodovky. Celá věc je ale složitější.
Mercedes trápí „šum“ okolo převodovky

Mercedes měl v závodě velké problémy, nebo to tak alespoň působilo v týmovém rádiu. Tým žádal jezdce, aby se pokud možno vyhýbali obrubníkům.

Traťový šéfinženýr Andrew Shovlin vysvětlil, že nejde přímo o technický problém, který by se dal vyřešit výměnou jedné části převodovky. Jedná se o nárůst elektrického šumu v průběhu jízdy na trati. Příčinou je rozvržení vnitřních prvků ve voze W11 v kombinaci s vibracemi, které vůz přenáší po najetí na obrubník.

Mercedes problém zaregistroval poprvé v pátek na konci jednoho z tréninků na voze Valtteriho Bottase. „To bylo první znamení, že máme problém,“ řekl Shovlin.

Šéfové Mercedesu a Red Bullu mají odlišné názory na viníka i výši trestu

Šéfové Mercedesu a Red Bullu mají odlišné názory na viníka i výši trestu

„V sobotu se problémy opakovaly. Když jsme se dostali do závodu, očekávali jsme to, protože to vypadá, že se jedná o vlastnost modelu. Když auto vyjede, tak se problém v určitém okamžiku objeví. Je jen otázkou, jak brzy.“

Shovlin vysvětlil, že příčina problémů souvisí s narůstajícím elektrickým rušením uvnitř systémů auta, které nakonec začne mít dopad na převodovku a její senzory.

Bottase znervózňovaly safety cary, Hamilton označil střet s Albonem za závodní incident

Bottase znervózňovaly safety cary, Hamilton označil střet s Albonem za závodní incident

„Neprojevuje se to jako jedna věc. V podstatě jde o hromadění elektrického  šumu. Začne to zasahovat do různých systémů. U Valtteriho jsme to viděli asi od poloviny závodu.“  U Hamiltona se problém objevil také, i když o něco později. 

Mercedes nyní řeší, jaké kroky před dalším závodem udělat, aby šum minimalizoval. Je možné, že dojde k úpravám na převodovce, ale je nepravděpodobné, že by tým musel převodovky vyměnit.

Foto: Getty Images 

Další článek: BBC: Fernando Alonso se vrací do F1, bude závodit za Renault

21:30 | Fast Friday je v Indianapolis skutečně fast.. Marco Andretti zajel nejrychlejší kolo od roku 1996: 233,491 mph (375,767 km/h). Alonso zatím na konci pořadí.
17:32 | Carlos Sainz uvedl, že i po změně šasi a chladícího systému se jeho vůz přehřívá.
17:16 | U Racing Pointu si myslí, že se Sergio Pérez nakazil koronavirem od svého soukromého kuchaře, kterého si najal, aby nemusel chodit do restaurací, kde by se mohl nakazit.
14:42 | Fernando Alonso dokáže zajet do boxů i pozadu.... odkaz

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:16.785)
2. trénink Hamilton (1:16.883)
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10