Mercedesu se v poslední době daří. Některé problémy ale stále přetrvávají.
Mercedes má i nadále problémy s teplotami pneumatik. „Myslím, že na trati, jako je Silverstone, jsme měli velmi stabilní zadní část vozu,“ řekl šéf traťového inženýrství Mercedesu Andrew Shovlin.
„V Rakousku a Budapešti nám stabilita chyběla. Zdá se, že je to způsobeno tím, že pneumatiky zahříváme více než ostatní. Víme, že na této oblasti musíme zapracovat.“
„Máme to v plánu, ale tento problém nelze vyřešit jediným vylepšením aerodynamiky. Bude to výsledek několika vývojových kroků.“
Jednou z teorií je, že nedostatek přítlaku způsobuje, že vůz klouže a tím se pneumatiky více přehřívají. Shovlin si to ale nemyslí.
„Nemyslíme si, že je to hlavní příčina problému. Když se podíváte na Silverstone, tak z hlediska přítlaku na tom nejsme příliš odlišně od McLarenu a Red Bullu,“ vysvětluje Shovlin. „Pokud by tomu tak bylo, tak bychom se od nich nedokázali mírně odpoutat v prvním stintu.“
Podle Shovlina jsou týmy „z hlediska cílové úrovně odporu vzduchu a z toho plynoucího přítlaku“ v podobném okně.
„Myslím, že v tomto ohledu jsme na tom podobně. Je to samozřejmě jedna z klíčových oblastí vývoje. Souvisí to prostě s tím, jak auto provozujete. Možná budete potřebovat mechanické nástroje, které vám pomohou změnit způsob, jakým vůz provozujete, ale téhož můžete dosáhnout ovlivněním aerodynamických charakteristik v celém rozsahu rychlostí a v zatáčce.“