Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Šéf týmu Mercedes Paddy Lowe je přesvědčený, že se formule 1 vydala správnou cestou, a proto odmítá veškeré snahy zmírnit současná pravidla.
Mercedes: Spotřebu paliva nesmíme uvolnit, naopak je třeba ji snižovat

Mezi možnosti, kterými se zabývají odpůrci současné F1, patří hlučnější motory a méně přísné omezení spotřeby paliva.

„V uplynulých týdnech a dnech se tu hovořilo o věcech, které jsou zcela nereálné,“ namítl Lowe. „První návrh byl zvýšit množství paliva na 110 kg. A došlo někomu, že do těchto aut 110 kg paliva nedostaneme?“

„No dobrá. Zkrátíme závody. Dokážete si představit, jak byste tento koncept prodali publiku? Bylo by to, jako kdybychom řekli, že lidé dnes nejsou moc ve formě, takže maraton bude jen 25 mil, a ne 26. O takovém vzkazu nemůžeme uvažovat. Takže doufám, že tohle necháme za sebou.“

Podle Mercedesu je třeba jít opačnou cestou, limity by měly být čím dál přísnější.

„Formule 1 je o vývoji technologií a nastavování nových cílů. Řekl bych, že 100 kg paliva za závod a hodinu jsou perfektně nastavená čísla. Pokud to je pro vozy náročné, měly by je tomu přizpůsobit.“

„Podstatou formule 1 je tlačit technologie na hranice a za ně. Myšlenka, že se toho příští rok vzdáme, je podle mě absurdní. Když už nic jiného, formule 1 by měla hranice posouvat dál. Příští rok by to možná mělo být 95 kg na závod,“ uzavřel Lowe.

Není v mé moci zpomalit Mercedes, vzkazuje nespokojené konkurenci Todt

Není v mé moci zpomalit Mercedes, vzkazuje nespokojené konkurenci Todt

Diskuze (67) Další článek: Hamilton a Rosberg se od sebe vzájemně učí, proto jsou vyrovnaní
10:18 | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
9:04 | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.
13. srpna | Stále více se objevují spekulace, že Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari.
7. srpna | McLaren popřel, že by Mansour Ojjeh opouštěl firmu. Informaci přinesl The Independent.